Posláno autorem: Vesper | 20.3.2017

Dyzajn market jaro 2017: designové hody do neklidné doby

Kresbou, doprovázející logo jarního Dyzajn marketu byly tentokrát zkřížené nohy. Ne, záchodů bylo dost :), ale spíš by se hodila skica podupávající postavy zachumlané jako Eskymák. Dyzajnová neděle byla ledová, mezi stany poprchávalo, ze stanů crčelo, ale taková maličkost jako mokro v botách nebo průvan v kostech neodradí toho, kdo má flair for style. A takových je hodně.

Tentokrát jsem se zaměřila na designéry, jejichž tvorbu jsem zatím neznala. Těch, o kterých jsem už psala nebo psala víckrát, tam bylo hodně, a násilím jsem se musela odtrhnout od známých věcí, které se mi pokaždé znovu líbí. Jako když potkáte svou lásku ze střední. Ale ne, nic tak banálního. Je to, jako když si znovu dáte melounovou zmrzlinu. :)

zdroj: http://www.dyzajnmarket.com

Zúčastněných tvůrců bylo prý přes dvě stě. Psů tentokrát jen pár, i když psí sortiment zastoupen byl. Motýlky tentokrát daly přednost obojkům (pohodové FUGUAMY, nóbl Hound) a objevila jsem pastvu nejen pro oči: Sušienkovo. Zdravé bio a eko pro chlupáče. Je to nejen suši (sušenky) s chutnými názvy (je libo Kravinu, Divou sviňu nebo Losie bobky?), ale i konzervy, sušené stejky, hračky, příbory a misky. A až to váš čtyřnohý miláček bude hltat, vy můžete nejen závidět, ale i se hřát vědomím, že všechna obsažená zvířata žila šťastně až do své konzervy.

Sušienkovo

FUGUAMY

Další rozšiřující se disciplínou je kosmetika. Přírodní bylinná mýdla, deodoranty a takové věci. Voní, vypadají krásně, až se člověku sbíhají sliny. A v tom je ten problém. Nechtějte vědět, jak to dopadlo s mýdlem, které jsem dostala pod stromeček. Ale vážně vypadalo jako křehký citrónový řez s jemnou krémovou náplní, zlatavým piškotem vespod a lesklou polevou navrchu… Na rozdíl od toho, co vytahuju z trouby.

Bylinná mýdla z kozího mléka

Biorythme („vegateriánská kosmetika, která splní, co slíbí“)

Námořnický šmrnc byl tentokrát naopak na ústupu, což byla škoda, když bylo všude tolik vody. Krásný nautycal style mají zápisníky a diáře LANGUO, pruhované jsou kabelky You&You, podmořské šperky LAMAAR vypadají, jakoby je právě přinesl příliv, kotvu jsem viděla na hrnečcích a jednom prstýnku.

LANGUO

Vlna recyklace, která nás před časem smetla, si buď také dala zpátečku, anebo se stala přirozenou součástí tvorby, takže není třeba ji cpát do každého portfolia, prezentace i věty. Ani módní duchovno si zaplaťpánbůh neškrtlo. Design je věc estetiky, ne esoteriky, a ač skutečný designér musí mít ducha, nesmí jít o ducha zlého či mdlého. Amen.

Oneday (Armageddon was yesterday. Today we have a serious problem.)

Poprvé za 7 let byla část Dyzajn marketu pod střechou a to bylo fajn. Ve zprovozněné Provozní budově bylo teplo a TOPka, včetně laureátů ceny Czech Grand Design 2016 (už zítra!). Prohlédla jsem si je – u mě vede Lípa, jakkoli čokoládu za 250 Kč si nekoupím – a rozhodla jsem se, že ještě tentokrát jim ještě cenu přenechám. :) CGD je přehlídkou geniality asi jako Miss přehlídkou osobností, co si budeme povídat. Ale třeba budeme konečně letos překvapeni. Příjemně.

Lípa

Z organických tvarů vládly šperkům lístečky. Minimálně dva designéři patřili k Uctívačům ginga a elfí móda se očividně vrací z lesů do džungle velkoměst. Líbily se mi šperky Permata (keramické), Věnina a CClaudia (zlaté, stříbrné a smaltované), Sylvie Majerové a spousta dalších. Držte si kreditky, jedeme z kopce.

Permata

Věnina a CClaudia

Extravagart

Intimity

Ano, tohle je novinka. Málem jsem upadla, když se mě jeden prodávající zeptal, jestli chci platit kartou a jinde nebyl problém, když jsem platila větší bankovkou. V minulých ročnících člověk musel z měšce u pasu vytáhnout správný počet zlaťáků, anebo si rozměnit třeba nákupem permanentky do Národního. Nebo žít dál bez dyzajnového koláče, cukrové homole, espressa, paelly – ale to už jsme v oblasti fikce.

Oblečení bylo hodně. Na věšácích i na lidech. Kupodivu se objevila kolekce i pro kojence – nevím, ale jestli tato konkurence představuje úřadujícímu psímu trendu nějaké ohrožení. Ale pro snoubence je byl jarní market ráj. Bylo tu všechno, co je do manželství třeba. Snubní prstýnky, oblečení Girls Without Clothes, huňaté papučky, dřevěné válečky a dárečky pro tchýně – mýdloví andělíčci s vůní jahod a zrajících sýrů.

Girls Without Clothes (ale zrovna tyto Girls měly Clothes od hlavy k patě :)

Slippsy

BODLINE (kabelky a tašky z hovězí usně – ať je to, co je to :)

SWEETER (různé příběhy, stejný problém: nezaměstnanost)

Nechyběly kožené doplňky, které bych raději viděla uvnitř (jsem kožený feťák), zatímco kytkám by se jistě dařilo víc venku. A dřevěné motýlky, knoflíčky, šperky a brýle. Prezentovala se tu i chráněná dílna, Cesta domů, knihkupectví a antikvariát, jehož lidský faktor vypadal tak starožitně, až jsem na něm hledala cenovku.

KERTAG a stylově zbarvená paní

anniné (přátelské chumlací doplňky)

Hey Wolf („tři lidi a pes“)

Tessellation Art – Digital Art

—-

Dyzajn market jaro 2017
piazzeta Národního divadla + provozní budova, Praha / 18. – 19. 3. 2017
http://www.dyzajnmarket.com

Responses

  1. Děkujeme za článek o Dyzajn marketu! Ať se vám daří!


Zanechat Odpověď

Kategorie

