Posláno autorem: Vesper | 20.2.2017

Praguemarket & minidyzajn: designové prvosenky

O víkendu proběhl v Praze sedmý minidyzajn, předvoj jarního Dyzajn marketu a další Praguemarket. Malé designové akce, kde je vstup zdarma a kde necháte výplatu. Jedna pod širým nebem, což je v ledovém únoru náročné, druhá nacpaná v Knihovně Václava Havla, což je ještě náročnější.

Praguemarket

zdroj: http://www.dyzajnmarket.com/minidyzajn/

16711965_1279218585488723_5004266465370847365_n

zdroj: http://generace21.cz

Knihovna VH je velká asi jako můj byt a na tento malý prostor se vměstnalo 20 designérů a asi 150 lidí. Najednou, alespoň na dobu, kdy jsem tam byla taky. Že vypadá takhle, jsem zjistila až z fotek. Akce s hlavičkou Dyzajn se točí kolem Václava Havla, ale nevím, jestli je to náhoda, nebo účel. Proč se ale na designové sešlosti, kde to hučí jako v úle, předčítá z jeho sebraných spisů, mi uniká. Nic proti němu, ale osobně mě nezaujal, jeho knihy taky ne a nevím, že by měl co do činění s produktovým designem. Ačkoli – s leteckým provozem taky ne. :)

img_2974

Papírenské potřeby kaš-mi-daš mají překrásné produkty, precizní, jemné, stylové. Jediný problém je, že jsou moc hezké na to, aby si do nich nebo jimi člověk jen tak čmáral. :)

img_2980

Eye candy CZ dělají doplňky a doplňují doplňky různými kovovými cetkami: matkami, klíči, ozubenými kolečky, knoflíky, šroubky a tak. Na pohled zajímavé, na nošení dost těžké. Ale originální.

img_2989

Porcelán BLAHO je milý a poměrně drahý a paní za pultem se neusmívala. Vlastně se tvářila, jakoby jí návštěvníci chtěli odnést slepice. Líbilo by se mi mít hrneček na espersso, ze kterého by bylo zřejmé, že to kafe je moje.

img_2966

Fakticky je to beton a plátkové zlato. Beton je odlehčený, šperky jsou lehoučké a zajímavé.

Zaujala mě taky tvorba dílny Traversa, která předělává staré krámy na nové domácí potřeby. Lampa z lavóru nebo ze stativu, věšák z hrábí s názvy jako Kebule, Pérák, Cukrouš, Triceps. Sympatické.

Byli tam i další staří známí: ponožky we are ferdinand, čelenky, věnečky a sponky z umělých květin Le Petit Joie, kožené kabelky Bodline, hodně oblečení (originální, originální, originální), ještě jeden porcelán (s velrybami) a přírodní mýdla, ale ty jsem nenašla.

praguemarket

zdroj: http://praguemarket.cz/

Na únorovém Praguemarketu na Náměstí republiky byla zastoupena část designérů z minidyzajnu (tzv. designová bilokace), loňského Dyzajn marketu,  Czech Design Weeku a pár, co jsem zatím neznala.

img_2997

Kytičky zalité do skla Vitalia Art jsem viděla na CDW pod zkratkou TVKOLODZK. Botanické šperky jsou krásné a něžné, ceny klenotnické.

img_3000

Nový objev, alespoň pro mě, byly Ponožky od babičky, charitativní projekt, který vznikl v rámci programů pro seniory v Centru Elpida v Praze 4. Zaměstnává babičky-pletařky a nepotřebnou vlnu. Výtěžek z prodeje jde částečně přímo jim, částečně na aktivity Centra. Na každém páru bylo jméno autorky. Tohle je hezké.

img_3007

…anebo můžete nosit tohle: TUN, vytuněné ozdoby ze starých pneumatik od Brazilců.

img_3003

Indiánská móda se vrací.

img_3006

Z kolekce Čarbičková se mi ale víc líbily šperky ze zbytků pastelek.

img_3015

img_3011

A tohle jsou VO-KA šperky.

img_2998

Keramika Okrouhlička mě moc neoslovila. Současnému energickému vkusu ale jistě lahodí.

img_3018

Ručně vyřezávané portréty z gramodesek i1art. Domů bych si je nedala, jsem lekavý typ.

img_3001

A až si někdy vezmu na sebe tohle, zastřelte mě prosím. Tomu mladíkovi ale slušely. :)

Potkala jsem i legrační barevné tkaničky aninné, žvýkačky Charity Gums, stylovou módu FUNKY DOG (neuhodnete, co jsem koupila :), kožené pásky RITORE, recyklované hadry PunkTura (Indiáni, pěticípé rudé hvězdy, maskáče atd.) a také recyklované, ale pohlednější šperky fifle.

img_3010

Že nápad ale má svou cenu je jasné. Když jsem viděla tohle ↓ u nás na okraji světa, rozhodla jsem se, začít se věnovat vážnému umění a ne jen hákovat. Kolik byste dali za mou salátovou mísu ze zcela originálním chlupatým kiwi, archivním pórkem, designovým citrónem a zrajícím banánem? :o)

img_3027

Zanechat Odpověď

Kategorie

