Posláno autorem: Vesper | 11.1.2017

Parfémovou stezkou

Parfémovou stezkou kráčím dál. Další čichová nálož je tady.

gucci-premiereGucci: Première

Zlato kam se podíváš. Reklama se sošnou Blake Lively se zlatými vlasy, zlatými šaty a zlatými botami, masivní zlatý flakón a v něm těžká vůně bílých květů. Luxusní, těžká, večerní, podmanivá, kořeněná, s postupem času ale s čím dál ostřejšími hranami. Můj styl to není, nejsem velká, ani dáma, pro kterou je (jako) dělaná. Dá se nad ní ale chvíli snít o velkém světě v záři reflektorů.

Složení: bergamot, pomerančový květ, bílé květiny, pižmo, kůže, dřevo

—-

coach-loveCoach: Love

Fuuuj! Buď mám zkažený vzorek, nebo je ta vůně vážně hrozná. V uhlazeném flakónku se stylizovaným srdcem se skrývá děsivá realita. Orosené okvětní plátky? Co takhle zetlelá zeleň? První závan mi připomíná něco mezi dezinfekcí a propocenou košilí. Karamel? Ne, ne. Pleťové nebo spíš tělové pižmo tedy ano a míře víc než hojné.

Složení: orosené okvětní plátky, zeleň, smyslná dřeva, karamel, pleťové pižmo

—-

versace-pour-femmeVersace: Pour Femme

Pojďme si spravit chuť. Hmm… tak tomu říkám vůně. Stejně jako nenapodobitelná a úchvatná Pour Homme, o Pour Femme je jedinečná a ke svému pánskému protějšku velmi vhodná. Výrazný je šeřík, jasmín a cedr, nahořklý vetiver se drží diskrétně v pozadí. Je to Vůně s velkým V.

Hlava: guáva, černý rybíz, wisterie, šeřík
Srdce: jasmín, lotos, orchidej
Základ: pižmo, marocký cedr, kašmír, vetiver

—-

versace-pour-homme2Versace: Pour Homme

Kdy jindy než teď se hodí napsat o mé nejmilovanější pánské vůni. Poznám ji neomyslně uprostřed davu, mám ji ráda nablízku. Svěží, solidní, čistá, dřevitá, nahořklost citrusů, něha květin i pevnost stromů, vůně, která chrání, objímá, drží i dominuje. Evokuje mi vybroušený křišťál, tvrdý i třpytivý. Snad i díky flakónu, tradičně minimalistickému, který působí chladně. Je fakt, že Pour Homme není „chumlací“, je to zkrátka ta pravá vůně pro skutečného chlapa. Výdrž jak jinak než perfektní.

Hlava: bergamot, neroli, listy hořkého pomeranče, citron Diamante
Srdce: pelargónie, šalvěj muškátová, modrý hyacint
Základ: cedr, oud, minerální ambra, tonka, pižmo

—-

si-lolita-eau-de-minuitLolita Lempicka: Si Lolita Eau de Minuit 2012

A zase jedna Lolita. Si Lolita mi nějaký čas dělala společnost, ale nakonec jsem ji dala pryč. Její tmavá verze je sladší, voní po zralých černých třešních (skoro cítím i pecku) a lékořici, jakkoli je složení nepřiznává. I vanilka je dobře cítit. Vůně je to výrazná, z počátku velmi sladká, v závěru podobně intenzivně nahořklá. Nic pro introverty. Hezká, ale asi bych ji nenosila. Pro mě moc gurmánská a opuletní. Měla bych strach, že s ní přiberu. :)

Složení: hrachor, ambra, pačuli, vanilka

—-

l-instant-magicGuerlain: L’Instant Magic EDP

Musela jsem se několikrát přesvědčit, že je to opravdu L’Instant Magic, co testuji. Začátek totiž uvedenému složení vůbec neodpovídá, alespoň na mé kůži ne. Kdybych měla zavázané oči, přísahala bych, že očichávám kelímek Nivey. Vůně je i stejně hladká a hutná a rozvíjí se stejně pomalu, jako se Nivea vstřebává. Pomalu, velmi pomalu, ale ano… začínám cítit karafiáty a vůně malinko hořkne, ale opravdu nepatrně. Hladkost převládá dlouho, dokonce i dřevitý podtón je hedvábný. L’Instant Magic potřebuje svůj čas, stejně jako pleťový krém. Výsledek ale stojí za to, vyvolá takový pocit jemnosti, jenjen se pomazlit.

Hlava: anýz, bergamot, citron
Srdce: mimóza, karafiát, fialka, frézie, růže
Základ: iris, santalové dřevo, mandle, vanilka, cedr, bílé pižmo

 

Chanel: Coco (EDP)

coco

Hezká, moderní chypré. Vůně plná kontrastů, ostatně přísady pocházejí z několika kontinentů. Podle mě vyžaduje specifické rozpoložení, příležitost a asi i osobnost, Coco je zkrátka svá. Začátek je suchý i svěží a vydrží dlouho, než ustoupí květinám. (Větvičník naštěstí nemá v tomto případě svou nabroušenou náladu.) Po plném rozvinutí, a na to se vyplatí počkat, nabyde vůně dřevitý nádech, alespoň mi to tak připadá. Hledám, co je opopanax a vida – pryskyřice z myrhovníku. Na sobě si Coco úplně představit neumím, připadá mi příliš klasicky elegantní, a to já nejsem. Je ale krásná, kultivovaná a nadčasová. Reklama s mladičkou Vanessou Paradis zde.

Hlava: sicilská mandarinka
Srdce: absolutní růže, absolutní jasmín, ylang-ylang z Mayotte, tuniský pomerančový květ
Základ: tonka z Brazílie a Venezuely, indonéská pačuli, opopanax ze Somálska

—-

givenchy-very-irresistibleGivenchy: Very Irrésistible

A máme tu dvě vůně od Givenchy, pojďme na ně. U této vůně mě mate vzhled i anglicko-francouzský název. Velmi neodolatelná? Těžko odolatelná. Nevím. Růžový flakónek ve fuchsiové krabičce invencí nezavání a obsah? Testovala jsem EDP, kde je prý navíc růže Liv Tyler – nová odrůda se šťavnatou vůní, pojmenovaná po Liv Tylerové, tváři Very Irrésistible. Každá herečka chce asi mít svou vůni, ale myslím, že Liv si mohla vybrat lépe. Very Irrésistible je silně sladce květinová, koření je dobře utajené. Tak nakonec obsah odpovídá flakónu. Je to růžová vodička pro mladou slečnu, nekomplikovaná a slušně vychovaná. Já odolám bez problému.

Složení: pět druhů růží, badyán, pačuli

—-

ange-ou-demon-le-secretGivenchy: Ange ou Démon Le Secret

Tak teď si spravím chuť… řekla jsem si při prvním závanu anděla nebo démona. Jo, to nebo v názvu bylo první, co mě zarazilo. To se Bernard Ellena nemohl (jo, je to chlap, ne Ellena Bernardová :) rozhodnout? No, já ostatně taky ne. Je to trochu sladké, trochu hořké, trochu květinové, trochu nakyslé, ale celkově úplně plytké. Žádná nadpřirozená bytost, ale nudná drogerovka, a navíc z těch lacinějších. Nebrat!

Hlava: brusinka, zelený čaj, amalfský citron
Srdce: jasmín, bílá pivoňka, leknín
Základ: tóny světlých dřev, pačuli, bílé pižmo

—-

chance-eau-fraicheChanel: Chance Eau Fraîche

Zelená odnož mnohými nenáviděné Chance, která neoslnila ani mě, překvapila i nepřekvapila. Je to vůně vskutku zelená a svěží, ale nikoli ostrá (jako např. osvěžovač typu Ô de Lancôme). Je jako chladná perličková lázeň, jako když si v dusném letním odpoledni, kdy se nepohne ani lísteček a ze země se kouří, vlezete do fontány, opřete se o mramorové rameno vodního muže a cítíte, jak vám drobné kapky dopadají do vlasů, stékají po víčkách a chladí nejdřív tvář a pak celé tělo. A poté vylezete a zjistíte, že drobně sprchlo, květy ožily a rozvoněly se. Voda, květy, stále teplá, ale již vlhká dlažba, sochy a vy. Vzpomínka na ten pocit spolu s vůní vydrží dlouho.

Složení: citron, bílé pižmo, hyacint, červený pepř, modré dřevo, absolutní kosatec, ambrová pačuli, čerstvý vetiver, absolutní jasmín

—-

anais-eau-legereCacharel: Anaïs Anaïs Eau Légère

Má to být odlehčená verze Anaïs Anaïs, mně ale připadá o dost jiná. Žádné kadidlo, na začátku vás uvítá silná, autentická vůně bílých lilií, kupodivu pro mě nedusivá. Zároveň jsem měla dojem, že cítím mech, i když není ve složení uveden. Po chvíli lilie trochu ustoupí a vůni to výrazně oslabí. Skoro jsem měla dojem, že se vytratila, to ale bylo dočasné liliové omámení. Zůstal náznak jasmínu, jako když ho cítíte z větší dálky. „Květina čokolády“, jak jsem se dočetla, je známější jako čokoládová sedmikráska, jinak Berlandiera lyrata. Roste v v jižních státech USA a voní jako čokoláda. Tady se ale nesměle schovává pod vzrostlými bílými květy. Stejně jako jiný žlutý kvítek, ylang-ylang. Musíte přijít blíž a být pozorní, pak ji najdete. Hezká vůně, ale málo osobitá.
Hlava: bílá lilie, pomerančový květ
Srdce: ylang-ylang, květina Tiare, zimolez
Základ: jasmín, květina čokolády
—-
Zanechat Odpověď

Kategorie

