Posláno autorem: Vesper | 5.9.2016

Velmi psí dopoledne

Mám ráda psy, a ne málo, mám ráda psy, už se stalo… Do mého života neodmyslitelně patří postarší boxer Pluto, kriminálník, kterého sem tam seberou policajti pro potulku, vlčáčí slečna Tara, repetentka policejního výcviku na vyhledávání drog, anglická doga Axina, která nepochybně sála s mateřským mlékem i anabolika, a pitbul Rusty, ukrutně zlé zvíře, které má rádo děti (na hraní). A komisař Rex, který mi dělá společnost, když je mi smutno a nikoho z výše zmíněných nemám po ruce.

V životě přicházejí chvíle, kdy je potřeba udělat určitá rozhodnutí. Některý den se třeba rozhodneme vyměnit žárovku. Jindy zas nastane pravý čas koupit mrkev. Nebo přijde chvíle, kdy si řekneme, že je vhodná příležitost vyrazit na psí akci. Srpnový Den pro štěně jsem nestihla, ale Psí den s Prahou 13 jsem si ujít nenechala. Lužiny jsou podobný okraj světa, jako ten můj, až na to, že je to přesně opačný okraj. Jeho obyvatelé mají obchodní centrum (my ne), metro (my už taky), kus přírody (my víc), krysí labyrint panelákových králíkáren (my naštěstí ne) a vlastní pivo „s příchutí hardrocku“ (ať to znamená cokoli). A psů je tam jak psů, tak jako u nás. :) Jen v naší uličce bydlí vlk, mastif, rotvajler, labrador, francouzský buldoček, pudl a smečka gaučových ratlíků. Psímu dni dominovala malá a střední plemena, nic skutečně velkého jsem nepotkala. Jako aristokratka mezi plebsem s hlavou hrdě vztyčenou se procházela nádherně načesaná kolie, jejíž důstojnost i účes vzaly však ve chvíli, kdy zmerčila hrací koutek, za své. Psí pamlskové hlavolamy ostatně dovedly zamotat hlavy páníčků víc než tučný klobás se zpěněným hardrockem. Horko těžko jsem odolala pokušení dát si hot dog. Ne proto, že by mi to připadalo nevkusné, ale že by mi nejspíš bylo zle jak psovi.

DSC_0256

DSC_0168

Vyhnula jsem se psí záchrance, zato u stánku s prezentací psího kadeřnictví a V. I. P. hotelu jsem dostala balíček s tajemným obsahem, který mi zmastil celý baťůžek. Že existují psí salony i nevěstince jsem pouze zaslechla, psí erotické pomůcky jsem si ale mohla prohlédnout na vlastní oči. Někteří čtyřnozí zvrhlíci nepochybně dostanou letos pod stromeček třeba gumovou psí milenku (REBELDOG).

Ke koupi byly i ochranné a zdravotní psí pomůcky jako třeba brýle nebo invalidní vozíčky. V prezentaci psů, co hledají domov, jeden handicapovaný byl, a popravdě řečeno, dovedu spíš pochopit investici do psí protézy než boudy s červenou lucerničkou.

DSC_0271

DSC_0311

Prezentace Psího magazínu, jednoho z hlavních pořadatelů, byla nuda, přestože podávali šampus. Víc než jejich dort mě lákal psí, který nabízelo pekařství Dogtown spolu s telecími oháňkami, krůtími žaludky a muffiny nebo králičími perníčky, kterým jsem neodolala. :) Psí zmrzlinu jsem si dopřát nemohla, zato jsem dostala jogurt pro psy (YOGGIES) a spoustu psích kapsiček a dobrot z různých druhů masa (Purina). Odměnou za příspěvek na psí útulek Voříškov byly psí náušnice a pár dalších drobností, z módních doplňků se daly pořídit trička (pro páníčky), motýlky (pro psy), vodítka a obojky (pro všechny), designové pytlíky na hovínka a ještě designovější brašničky, do kterých můžete ten designový pytlík s hovínkem diskrétně schovat. Prezentující byly příjemní a sdílní, a kdybych se odvážila přiblížit blíž k VETCENTRU, nejspíš by mě i očipovali.

DSC_0230

DSC_0233

Z aktivit jsem viděla psí závod, který byl zábavný hlavně tím, že málokterý pes pochopil, nebo spíš akceptoval, co se po něm chce, a ten nejrychlejší sprintoval mimo dráhu. :) Průběh závodu byl také narušován dětskými záškodníky, kteří sportovní hvězdy lákali na pamlsky a ti pak začali trpět selektivní hluchotou vůči hysterickému ječení svých páníčků v cíli a věnovali se vlastním prioritám. Vedle mě stál manželský pár s manželským párem mopsíků, všichni prostorově velmi výrazní, a dvounožci zcela vážně zvažovali přihlásit své funící válečky na vratkých nožičkách, protože „sou tak přežraný, že by to klidně vyhráli“. Jenže to by závod trval nejmíň do večera.

DSC_0215

DSC_0208

Tažení vytuněného auťáku vytrénovaným pitbulem jsem si odepřela, stejně jako skok do výšky, jakkoli komentář moderátorky „i když váš pejsek skočí pět centimetrů, bude to rekord“, zněl slibně. Šla jsem si místo toho popovídat s páníčky u klobásu (oni klobás, já foťák) a seznámila jsem se mj. se šarmantním pitbulem, který bedlivě hlídal své stádečko capartů, z nichž tomu odrostlejšímu byly asi dva roky, a žíhanou stafordšírkou, která mě málem slízala z povrchu zemského. Mám ráda bojová plemena. Nelínají. Tolik.

Všimla jsem si také, že často glosovaná podobnost psů a jejich pánů není údajná, ale skutečná. Majitelé pudlů bývají kudrnatí, páníčci těch strašně zlých plemen bývají pokérovaní, okovaní a zamaskáčovaní, kolie se nosí k vysokým podpatkům a špicl s červeným motýlkem k francouzskému námořnickému stylu.

DSC_0322

DSC_0278

Fantastická láska ke zvířecím mazlíčkům se může zdát i stát stejně fanatickou, jako kterákoli jiná náklonnost. Jako jsou absolutní matky, jejichž život se odehrává mezi miminem a emiminem, zapřisáhlí pěstitelé televizních hemeroidů, jejichž metou je další díl Ulice, tuňáci, vyznávajícího jediného boha na kolech nebo duševní giganti, nebo neznabozi, jejichž modlou je náboženství, tak i v řadách chovatelů se najdou extrémisté. Doufám, že nepatřím ani k nim, ani k opačnému táboru, který by jiným živočišným druhům nejradši vyhlásil třetí světovou. Chápu, že pro osamělého člověka může zvířátko znamenat celý svět – a v tomhle světě je nutné se něčeho držet – ale taky chápu, že určité zkušenosti mohou nastartovat přístup zcela opačný. Jeden kamarád mi vyprávěl, jak byl jednou pozván na oběd do domácnosti, kterou madam hostitelka sdílela spolu se smečkou koček, čítající třináct kusů. Dodnes nemůže zapomenout, jak od stolu sledoval přípravu jídla, které jeden z mourků asistoval. Naštěstí stihl sníst jen polovinu z talíře, který byl posléze hostovi předložen… :P Já naštěstí žádný tak traumatický zážitek nemám, takže razím heslo: studeným čumákům zdar!

DSC_0247

Zanechat Odpověď

Kategorie

