Posláno autorem: Vesper | 2.11.2015

Halloween ve Vlčí rokli

Nesnáším Halloween. Nejen proto, že jde o importovaný svátek pohanského původu, že strašidla, duchové a mrtví mají vycházku, že mi dlabání jakéhokoli ovoce nebo zeleniny připadá stupidní a plody kreativity sousedů mě děsí, když se za tmy vracím domů, ale hlavně jsem před lety jednou – a naposled! – ochutnala dýňovou polívku a následky byly vskutku hororové.

Letošní předvečer slavnosti Všech svatých jsem strávila ve Vlčí rokli. Důvody nebyly nijak rituální, okultní ani magické, ale zcela prosté. Coby vášnivého studenta lykantropie mě zaujal název, bylo nádherné počasí, podzimní příroda se vystrojila do šatů těch nejkrásnějších barev, mimoto jsem byla pořádně přepracovaná a má klaustrofobie se z věčného pobytu mezi čtyřmi stěnami kanceláře začala transformovat v magorii.

DSC_0218

Vlčí rokle leží poblíž obce Krhanice, z Prahy tam jede přímý autobus. Tyto autobusy jsou nafukovací, jak se ukázalo na zpáteční cestě, kdy se do něj postupně narvalo asi 150 kaštanů, které bohorovný řidič sklepával na jednu hromadu řezáním serpentin, aby na další zastávce mohli přistoupit (a zaplatit) další. Mezi osazenstvem cestoval i jakýsi školní sraz, podle vzhledu a míry nahluchlosti absolventský ročník 1855, podle mentálního levelu po dlouhém flámu. Třeba zarostlý mohérák, který naneštěstí seděl přede mnou, ujistil celý autobus, že se už 40 let nestříhal a neholil. Vypadal na to. Nad jeho šedobílým skalpem, který se marně pokoušela zkrotit slušivá sponečka z želvoviny, by zaplesal i náčelník Inču-čuna, dej mu Manitou věčnou slávu.

DSC_0277

Vlčí rokle je fantastická, ale pokud chodíte po dvou, nepočítejte s žádnou pohodovou procházkou lesní strží. Stezka pro homo sapiens totiž vede přes šílený krpál nad roklí, kterážto je vyhrazena divé zvěři. Hlavně divočákům. Oni respektují cesty lidské, pokud lidé respektují cesty kančí. Prostě se nedoporučuje courat někam mimo, a to ani na cikpauzu. Tuto zneklidňující informaci jsem se naštěstí dozvěděla až z informační tabule kousek od civilizace. Setkání s divokým prasetem se totiž bojím ještě víc, než že mě v supermarketu rafne žralok.

DSC_0220

Světelné podmínky byly tak ideální, že i poloslepému nemehlu (= mně :) stačilo jen cvakat a vznikly pěkné fotky, které ani posléze nevyžadovaly větší kosmetické úpravy. Obloha dokonale vyretušovaná a vybarvená do sytě světle modré, listy zářivě žluté, kontrasty dokonalé. Díky mírnému větříku neustávající déšť lístečků, ladně se snášejících k zemi. Krása.

DSC_0254

Na svahu zmíněné velehory se nacházejí „balvanová moře“. Občas má člověk při stoupání pocit, že se na něj skutečně valí rolling stones. Rodin a psů se tam v sobotu odpoledne vyskytuje dost, co ale opravdu vadí, jsou cyklofašisti, kteří se se smrtí v očích, klouby v hajzlu, vakuem v hlavě a osmdesátkou na tachometru řítí na svých pekelných strojích v protisměru s heslem „ženy a děti (sejmeme) první“. Po pár setkáních s takovými celery a jejich extraultrasupercoolbicykly i nejmírumilovnější duše v duchu zformuluje modlitbičku, aby dotyční již brzy přišli do p… římého kontaktu s vlky a čuníky na dně rokle. Sportu nezdar!

DSC_0285

Musím ale bohužel podotknout, že značení cest je poměrně zavádějící. Značky sem tam svévolně odbočí, aniž by hodily směrovku. Jejich autor se zřejmě ke kapitole o šipkách ještě neprokousal.

A poslední důležitá věc – našla jsem jeden oříšek pro Vesperku. Odnesla jsem ho domů jako svátost a pevně věřila, že v něm najdu zimní boty. No a představte si – boty budou! Ještě někdo se mi chce smát, že věřím na vlkodlaky – a na pohádky?

DSC_0307

Responses

  1. Moc milé a fotky skvostné :) První a poslední a taky hororový zážitek s dýňovou polévkou jsem absolvoval asi před měsícem. Never more, krá.


Zanechat Odpověď

Kategorie

