Posláno autorem: Vesper | 11.1.2015

My signature fragrance

Už delší čas si říkám, že bych taky jednou měla jít s kůží na trh a napsat něco o parfémech, které používám sama. Myslím, že to, čím se voníme, o nás vypovídá stejně jako oblečení a další součásti našeho vzhledu, které můžeme ovlivnit. Tak tedy, zde je malý průřez mou parfémovou historií a současností.

Na počátku bylo Fa. Pamatuju si, jak mi babička, když jsme spolu někam šly, ťukla na spánky zeleným kuličkovým Fáčkem (dnes je jich spousta, tehdy bylo zelené jen jedno). Vonělo mi náramně. Když jsem byla na střední, přihnal se první mohutný poryv Oriflame, Avonu a později Yves Rocheru a tehdy začalo mé utrácení za voňavé produkty, které trvá dodnes. První parfémy „vysokého stylu“, s nimiž jsem se setkala, byly L´Air du Temps a legendární 4711 Echt Kölnisch Wasser, kterou používala občas maminka.

Když jsem opustila svět ovoněných vodiček a začala tápat v oblasti skutečných parfémů, prošla jsem obdobími preference vždy jedné značky – Niny Ricci, Bvlgariho, Chloé – a vedle toho vyzkoušela kde co. Bohužel se mi pravidelně stává, že vůni, která se mi po nějakou dobu líbí moc, začnu najednou nesnášet. V několika případech vinou nějaké nešťastné okolnosti, při které byla dotyčná vůně přítomna, častěji ale bez určitého důvodu. Tak mi začala obracet žaludek třeba Paris nebo Opium 2009 (Yves Saint Laurent), Stella a Stella Rose Absolute (Stella McCartney), Rose Essentielle, Blv Eau d’Été a Omnia Crystalline (Blvgari), Comme une Evidence (Yves Rocher) nebo Chloé Love (Chloé). Ještě, že Bůh stvořil Arome a výměnný obchod.

 All_original_designer_Perfumes_Fragrances

zdroj: perfumescosmetic.blogspot.com

Vůní, které přežily výkyvy mého vkusu i nosu, moc není, a netroufám si odhadnout, zda i je neodnese čas. Ty, co ale šťastně „točím“ už delší dobu, vám představím.

Mám hodně ráda všechny Jedy od Diora (kromě mandlového Hypnoticu – ten prostě nesnesu). Aktuálně dojíždím odstřik fialového Poisonu, v němž mi popravdě trochu vadí medová příchuť. Ve správném rozpoložení je velmi příjemný bílý a hebký Pure Poison, který pro mě aktuálně představuje nejintimnější vůni. Můj parfém č. 1 je modrý Midnight Poison. Bohužel, protože jej Dior už přestal vyrábět a mé zásoby nevydrží navěky. Přivedla mě k němu reklama s mou oblíbenou a velmi osobitou herečkou Evou Green, vyzkoušela jsem ho – a bylo. Půlnoční jed je velice silný, plný a temný, s vynikající výdrží na pokožce, vlasech i oblečení. Má trochu pánský akcent, působí sebejistě a sexy. Voní hlavně po růžích, mýdle a ambře, někdo jej označuje za větrový, někdo za orientální, já sama nevím. Rozhodně to není vůně pro každého a také na každém voní trochu jinak. Ke mně se ale nejspíš hodí, protože už léta sbírá komplimenty i od jedinců, kteří žijí vysoko povzneseni nad záležitosti tak povrchní.

 dior-les-poisons-complete-collection

zdroj: parf.info

Značkou, kterou jsem si vedle Diora nejvíc oblíbila, je u nás nepříliš známá Juliette Has a Gun, jejíž parfémy vytváří vnuk slavné Niny, Romano Ricci. Za názvem značky prý stála jeho představa Shakespearovy Julie, přenesené do 21. století, a se zbraní v ruce. Ona zbraň pak má symbolizovat ženskou svobodu. O žádnou klasickou romantiku tedy nejde. Reklama i design flakónů mi připomínají Tu ženu, dominu, co to dělá pod obojím, a které málem podlehla nejen britská královská rodina, ale možná i sám velký Sherlock. Myslím, že Irene Adler by slušela především temná Calamity J, neobvyklá a velmi výrazná vůně kouře, kůže a kosatce v černé lahvičce. Říkám jí motorkářská, a rozhodně nemyslím v souvislosti s ní na žádnou koloběžku. Calamity J patří na Harleyi a je třeba ji umět nosit, protože je nejen sebevědomá, ale má v sobě jistou nadřazenost a zdání arogance, za které se nositelka může schovat. Je to zkrátka vůně, která vás ochrání. Ale stejně jako Irene, i ona je ale pod povrchem velmi ženská. Jenom trochu jiná, než ostatní. A potřebuje čas, než se rozvine a dá to najevo.

tumblr_mggh5xwyjg1rh5twko1_500

zdroj: tumblr.com

V nadšení nad tímto objevem jsem si od stejné značky pořídila i odstřik Citizen Queen, údajně inspirovanou Shakespearem. Opět jde o vůni těžkou, dominantní a kosatcovou, ale oproti Calamity J uhlazenější. V mém třetím úlovku, Vengeance Extrême, pro změnu hraje prim růže, a opět je to pořádná rána na komoru. Vůně od Juliette nejsou tradiční, natož univerzálně líbivé, konzervativec jim dokáže přisoudit i vulgární tóny a necvičený nos si s nimi nebude hned vědět rady, pokud vám ale některá skutečně sedne, můžete si být jisti, že budete krásně vonět nejen sobě, ale i svému okolí. A komu se to náhodou líbit nebude, určitě si netroufne kritizovat. :)

juliette-has-a-gun 2

zdroj: jfeditions.com

Abyste si nemysleli, že se vyžívám jen v drsných a těžkých parfémech – jsou chvíle a situace, pro něž volím společnost něžného a pudrového Osez-Moi! od Chantal Thomass. Voní po bílých květinách, mně hlavně po pivoňce, působí křehce a bezbranně, bez sebemenší stopy po něčem dráždivém nebo dokonce vyzývavém. Pořídila jsem si ho už podruhé, ale příležitosti, kam si jej vezmu, volím velmi pečlivě.

Osez-Moi

zdroj: fragrantica.com

Na nižších příčkách, ale nikoli v nemilosti, se nachází kadidlová Anaïs Anaïs (Cacharel), značnou dobu má kostelní vůně, než ji vystřídala právě Calamity J, pak stálice v podobě citrusově rozevláté Love in Paris (Nina Ricci), kterou ráda nosím v létě a když mám radost, a dále Cabaret (Grès), neotřelá a vlhká vůně do deštivého a pošmourného počasí. Letošním podzimem mě provázela plná náruč kosatců, vlastním jménem Infusion d’Iris Absolue (Prada) a Vánocemi sladká bomba Poême (Lancôme). Obě však patří k těm krásným, ale ne mým srdcovým, takže si je asi už znovu nepořídím. A na léto si šetřím výsledek setkání pouštního slunce a rozpáleného písku alias Dune.

desert sun

zdroj: wallpaperscraft.com

Responses

  1. Pak padne svět
    Co ty víš…?
    Kůží husí
    Slunéčko čtu si
    Než padne stín

    Tvůj Valentýn


Zanechat Odpověď

Kategorie

