Posláno autorem: Vesper | 2.9.2014

Voním, voníš, nevoníte

Téma smraďochů mezi námi je v letním období stejně často probírané jako tisíckrát skloňované ponožky v sandálech, ale má to svůj smysl. Bude-li se na tyto nešvary dostatečně dlouho upozorňovat, snad si najde cestu i do českých mozků a něco se změní k lepšímu. Naše ani příští generace se toho nejspíš nedožije, ale v zájmu vnoučat, pravnoučat a všech následujících vás vyzývám, pánové: začněte (se) vonět.

1. Sprchový gel, šampón, voda po holení, deodorant a parfém nejsou atributy homosexuála, metrosexuála a nebo nevímjakého sexuála, ale normálního muže, který nechce být nepříjemný svému okolí. (P. S.: příjemně vonící celibátník není automaticky považován za Ralpha de Bricassart, ale za pastýře s ohledy k ovečkám).

2. Jeden pižmoň dokáže otrávit celý autobus.

3. Pokud máte na pivo, máte i na mýdlo.

4. Nemytý chlap smrdí hůř než mokrý pes.

5. Že jste nikdy nic takového nepoužíval, není argument, ale důvod začít.

 

A tady je zas pár recenzí z poslední doby:

Chopard: Cašmir

Chopard-CasmirFlakónek zblízka vypadá, jakoby se roztékal a i vůně je jakoby tekutá, hladká a sytá. Velmi sytá, až skoro opulentní. Sladkost převládá, ale květiny ji trochu nadlehčují, takže nepůsobí „ulepeně“. Závěr patří jednoznačně a jedině vanilce, která jakmile získá navrch, nepustí už ostatní ke slovu. Cašmir patří do kategorií orientálních vůní, já bych ji ale spíš označila za vůni gurmánskou. Na rozdíl od většiny sladkých vůní mi nejenže žaludek neobrací, ale naopak simuluje. Po chvilce čichání jsem se vrhla na karamely. :o)

Hlava: broskev, mango, kokos, bergamot
Srdce: jasmín, pelargónie, konvalinka
Základ: vanilka, ambra, pižmo, santal, pačuli

Lancôme: Poême

Lancome PoemeKrásný elegantní flakón a tmavomodrá reklama se sympatickou francouzskou herečkou Juliette Binoche. A obsah? Šarmantní květinová vůně, výrazná, ale ne omračující, sladká a hřejivá, obojí tak akorát. Ovocné složky příliš patrné nejsou, což je dobře, protože speciálně černý rybíz nesnáším, zato květinová část člověka přímo hladí. Ani vanilka v závěru není naštěstí dominantní, ale jemně vyvážená s ambrou a dřevem. Musím říct, že Poême se mi líbí velmi. Snad to má i něco společného s tím, že jejím tvůrcem je Jacquese Cavallier, který mj. vytvořil i můj milovaný Midnight Poison i další vůně, které se mi líbí – Acqua di Giò pour Homme, Eau Parfumée au Thé Blanc nebo Intrusion.

Hlava: himalájský modrý mák, durman, bergamot, broskev, mandarinka, černý rybíz
Srdce:
růže, frézie, narcis, mimóza, ylang-ylang, kůže, tuberóza, květy pomeranče
Základ:
vanilka, ambra, mošus, cedr

Givenchy: Amarige EDT

Givenchy-AmarigePo prvním přivonění se mi mimoděk vybavil Cabaret od Grès – snad tou vlhkostí, nebo dřevitostí, které mají obě vůně společné. Amarige je ale hřejivější a jemnější, hlavně když se začne rozkládat a začnou být cítit květinové složky. Na reklamu s poodhalenou Evou Herzigovou si dobře pamatuji, ale přímo „sexy“ bych vůni nenazvala – na můj vkus je přeci jen trochu příliš těžká a ostrá tím typem ostrosti, který mně štípe v nose. Flakónek je vkusně nařasený a klame tělem – uvnitř je pořádná bomba.

Hlava: neroli, růžové dřevo, lístky fialky a mandarinky
Srdce: gardénie, mimóza, ylang-ylang, akácie
Základ: ambra, pižmo, vanilka, fazole tonka, exotické dřeviny

Liz Claiborne: Curve Crush for Women

curve crushMísto krabičky plechovka, na ní a na flakónku graffiti – a všechno v děsivém odstínu růžové? A ten název… nevím, nevím. :) Očekávala bych nějakou hodně ostrou nebo naopak hodně sladkou nálož, jednoduchou, nezajímavou a pořádně těžkou vůni. No a nakonec to tak hrozné nebylo, ale moje krevní skupina to také není. Vůně je až nechutně vanilková s mírným skořicovým nádechem, výraznější koření, jakkoli jej složení hrdě uvádí, ale nečekejte. Celkově je to takové nemastné neslané nic. Že je tuctová a nenápaditá, bych vůni ještě odpustila – malé holčičky se taky chtějí něčím vonět – tahle je ale laciná, a to je to, co mi vadí.

Složení: pepř, pižmo, vanilka, zázvor, kardamom, květinové tóny, citrusy, čaj, hřebíček, mléko, cukr, skořice

La Perla: J’Aime La Nuit

la perlaFlakón vypadá jako broušené těžítko a od noční vůně jsem si slibovala, že bude také pořádně těžká. Dokonce jsem se obávala, jestli ji unesu. A výsledek? Ne snad přímo nepříjemný, ale vlastně nic moc. Závan sladké hrušky na začátku je tím nejsilnějším dojmem, který si ze setkání s J’Aime La Nuit odnesete. Ve střední fázi se schovávají slabé, nesmělé květiny. Vůně si podrží poměrně silnou sladkost, poctivě dřevitého základu, který slibuje složení, se ale nedočkáte. Celkový dojem je nemastný, neslaný – a popravdě řečeno dost divný.

Hlava: hruška nashi, květ vína
Srdce: rajská zrna – guinejský pepř, čemeřice, jasmín, černá orchidej
Základ: amyrisové dřevo, kašmírové dřevo, ambra

—-

Penhaligon’s: Amaranthine

amaranthineNa zkoušku Amaranthine jsem se těšila i se jí obávala. První závan je silný a sytý – sladké banánové mléko, naprosto autentické. Kdo se tedy jednoho či druhého štítíš, vyhni se vůni obloukem. Já mám ochucená mléka docela ráda, zato nesnáším pach přezrálých banánů – tyto jsou ale zralé akorát. Ale že bych chtěla vonět jako shake, to zas také ne. Naštěstí ona první fáze rychle odezní, stejně rychle jako stopa mléčného koktejlu z chuťových pohárků, a o slovo se přihlásí jemné bylinky a květiny, které během chvíle zcela ovládnou situaci. Vůně si sice až do konce podrží jistou míru sladkosti, ta však naštěstí není ani lepivá, ani dusivá, ale naopak krémová a hřejivá, a vůně zůstává pozoruhodně vyvážená až do krásně kořeněného závěru. Líbí se mi i flakónek a barva, obojí k Amaranthine sedí dokonale. Příjemná na léto, zajímavá na zimu.

Složení: zelený čaj, bílá frézie, list banánovníku, koriandr, kardamom, růže, karafiát, hřebíček, pomerančový květ, ylang-ylang, absolutní egyptský jasmín, pižmo, vanilka, santal, kondenzované mléko, tonka

 Kenzo: Vintage Edition

Kenzo_Kenzo_Vintage_Edition_EDTVintage Edition je unisex vůně, mně ale od začátku připadá jednoznačně pánská. Na druhou stranu krabičky s pestrobarevnými vektorovými malovánkami a nezajímavý fialový flakón si u chlapa nějak nedovedu představit… Mám dojem, že se vůně skoro nerozkládá, i po čase cítím pořád to, co na začátku: PIŽMO. Celý kýbl, celá cisterna pižma. Trochu dřevitých tónů a špetka vanilkou. Celkem příjemná záležitost, ale že by to byla nějaká pecka, to teda není.

Složení: pižmo, heliotrop, cedr, tonka, vanilka, mandarinka

—-

Joop!: Joop! Femme

joop_femmeCitrón bez kyselosti, jasním bez omamnosti, nesmělá konvalinka a… mýdlo. Ač ho složení neuvádí, cítím ho zcela jasně. Jádrové mýdlo, jaké jsem vídala doma, když jsem byla malá. Mám ráda mýdlové vůně, ale tato je moc přímočará. Zářivě žlutý flakónek hezky kontrastuje s krabičkou, začátek a prostřední květinová fáze je sice jemná, ale hezká, ale závěr mi zkrátka nesedí. Jako dárek Joop! Femme asi nikoho neurazí, ale člověka s trochu zkušenějším nosem ani nenadchne. V recenzi na Arome jsem se dočetla, že to je vůně „na svádění slabých mužů“. Takže nic pro mě.

Hlava: citron, koriandr, bergamot, aldehydy
Srdce: růže, jasmín, pomerančový květ, konvalinka
Základ: santal, pačuli, cibet, vanilka

—-

Oscar de la Renta: Intrusion EDP

intrusionIntrusion je takové květinové pohlazení. Vůně hebká, hladká, nekonfliktní, s harmonicky sjednocenými složkami, z nichž ani jedna příliš nevyčnívá a zároveň dávají vyniknout jedna druhé. Cítím hlavně pivoňky a jasmín, lilie se drží spíš v pozadí. Vůně je středně silná, středně výrazná, pochybuji, že by někomu mohla vadit, snad jen v nadměrném množství. Flakónek není příliš nápaditý, zato cena je příznivá. Intrusion lze určitě doporučit jako dárek někomu, kdo preferuje silnější bíle-květinové vůně a přeje si mít parfém světové značky. Jen ten název mi nesedí.

Hlava: sicilský bergamot, neroli, čínský badyán;
Srdce: pivoňka, absolutní jasmínová silice, gardénie, lilie;
Základ: pačuli, ambra, pižmo

—-

Prada: Infusion d’Iris Absolue

Infusion d'Iris Absolue Prada

V poslední době mám nějak potrefený nos. V Joop! Femme jsem si byla absolutně jistá náloží jádrového mýdla, v infúzi absolutního kosatce jsem si při prvním přivonění vybavila obchod s botami (vůně kůže je ovšem jedna z mých nejoblíbenějších). Vůně je moc příjemná, bez jediného ostřejšího tónu či závanu čehokoli umělého, překrásně krémová a hřejivá. Myslím, že ideální by byla pro mírnější zimu. Kosatec a pomerančový květ jsou výrazné, zato vanilka je překvapivě upozaděná a nepříliš sladká. Na můj vkus je vůně málo průbojná, ovšem působí luxusně a delikátně.

Hlava: tuniská neroli, sicilský pomerančový květ, italský kosatec
Srdce: benzoin z Laosu, venezuelská tonka
Základ: bílé pižmo, vanilka z Madagaskaru

—-

Collection: Musk

muskSložení se mi nepodařilo zjistit, a proto jsem vůbec netušila, co mě čeká. První dojem: jemné mýdlo. Poslední dojem: jemné mýdlo. Vybavila se mi konkrétně mýdla Camey, co jsme používali v dětství. Je to prostě autentická a příjemná vůně tuhého mýdla a nic víc. Umím si představit, že se jí člověk navoní po koupeli nebo sprše (pokud neplánuje použít nic jiného), aby si uchoval pocit čerstvé čistoty. O flakónu by se dalo sice říct, že je bez nápadu, ale ve skutečnosti svou jednoduchostí přesně odpovídá obsahu. Jen nechápu, proč se vůně jmenuje Musk (= pižmo) a ne Soap.

Složení: ???

 

—-

Zanechat Odpověď

Kategorie

