Posláno autorem: Vesper | 2.4.2014

Vůně jara?

V dalším díle seriálu o mých průzkumech na parfémových polích začneme v hodnocení tím nejhorším, s čím se za poslední dobu můj nos setkal. Lepší špatná vůně než žádná (platí hlavně pro pány), ale do některých vzorečků se mi ani nechtělo. Zkrátka připravte se na něco velmi hrozného.

Calvin Klein: Crave

Calvin Klein CraveSterilní flakón, který vypadá jako plastový (a možná i je). Připomíná mi cestovní krabičky na mýdlo. Od Calvina Kleina se mi zatím nelíbila žádná vůně, a dokonce mám jeho parfémové výtvory v hitparádě těch nejhorších, kde zaujímá čestné místo vedle odpudivých lektvarů značky Escada. Koření? No, opravdu velejemný závan. Mech? Ne. Dřevo? Dřevo je hlavně Calvin. Není to hrůza. Není to ani průměr. Není to vůbec nic.

Hlava: výtažek z palmových listů, bergamot, karambola, bílá šalvěj
Srdce: bazalka, koriandr, kardamon, nové koření
Základ: mech, fazole tonka, santalové dřevo, vetiver, muškátový oříšek

Escada: Marine Groove

escada-marine-grooveA máme tu dalšího recidivistu ve tvorbě smrtících zápachů. S odvahou do toho. Ne, Escada nikdy nezklame. Sladké vůně těžko snáším, ale z téhle syntetiky se mi přímo zvedá žaludek.

Hlava: mučenka, grapefruit, červený rybíz
Srdce: jasmín, pivoňka
Základ: bílý cedr, ambra, pižmo

 

Prada: Candy

prada-candy2Do třetice všeho sladkého. Značka Prada ve mně budí jistý respekt a název Candy sloní porci skepse. A sloni vítězí: tahle vůně se s ničím nepáře, je to karamel a hotovo. Ten mám sice ráda, ale nikoli na sobě. Vůni bych doporučila mladým dívkám, které touží po parfému světové značky a chtějí vonět jako cukrátko. Proti gustu…

Hlava: mošus
Srdce: benzoin
Základ: karamel

Avril Lavigne: Black Star

nd.5863A rychle, rychle spravit si chuť do průměrných vod. Star vůním se snažím vyhýbat poté, co jsem dostala osvěžovač do koupelny od Alaina Delona, pardon, vlastně jeho parfém Soda With Lemon, a trvalo mi rok, než se mi ho podařilo zbavit. Flakón i reklama (cílená na velmi mladé slečny) se pokouší působit rebelsky, obsah je ale jen vodička – tuctová, sladká a překvapivě slabá. Nic víc a nic míň.

Hlava: mango, hruška, černý rybíz
Srdce: jasmín, červený ibišek, lotosový květ
Základ: santalové dřevo, vanilka, pižmo, tmavá čokoláda

Max Mara: Max Mara

Max MaraNevím, nevím s tím citrónem a květinami. Já cítím zcela zřetelně gumové medvídky. Možná dokonce už trošku ocucané. Třtinový cukr ano, ale dřeva? Pižmo? Kde???

Hlava: sicilský citron, zelená míza, zázvor
Srdce: orchidej, bílá lilie, magnólie
Základ: pižmo, exotická dřeva, třtinový cukr

 

Max Mara: Le parfum

max_mara_le_parfumMusím říct, že fantazie kreativců z dílny Max Mara při vymýšlení jmen jejich parfémů nezná mezí. Copak máme tady? Pepř, růže, frézie, gardénie, jasmín… ale všechno slabé, slaboučké. Vůně je něžná, časem zkrémovatí, ale intenzita ani na chviličku nepřekročí ráz a intenzitu vůně jemného pleťového mléka. Ostatně i modelka na reklamě je nahá (s nohama překříženýma do tvaru flakónu).

Hlava: muškátový ořech, růžový pepř, švestka mirabelka
Srdce: marocká růže, květina tiaré, frézie, gardénie, jasmín
Základ: santalové dřevo, růžové dřevo, limetkový keř, pižmo

Puma: Create Man


Modrá puma je nevtíravá svěží vodička. Nositel s ní rozhodně nebude cítit přes dvě ulice, a přesto může mít příjemný pocit čistoty. Flakón (dá-li se to tak nazvat) ale vypadá jako tuba se zubní pastou. Tu mimochodem evokují i stříkance na krabičce.

Hlava: zelené jablko, ananas, bergamot, sicilská mandarinka
Srdce: bambus, lotosový květ, meloun
Základ: santalové dřevo, ambra, brazilské růžové dřevo

Mexx: Black Man

mexx-black-mBlack Man je něco podobného, jen méně svěží a víc pepřová a hřejivější. Ničím výrazná a zapamatovatelná. Ale tak proč ne, vlastně…

Hlava: vodní tóny, pepř, mandarinka
Srdce: leknín, cedrové dřevo
Základ: pačuli, santalové dřevo, ambra

 

Lanvin: Avant Garde

lanvin-avant-gardeFlakón alias bandaska. Vůně alias Formule 1, která se prožene kolem vás a ve vteřině zmizí. První závan je docela pecka – bergamot a štiplavý pepř, za chviličku ale není cítit skoro nic. Kromě sladké levandule, jejíž přítomnost mě v pánské vůni trochu překvapuje. Těšila jsem se na tabákový závěr, ale ten mi zřejmě ujel. Celkově je Avant Garde docela hezká, uklidňující vůně, ale název a vzhled flakónu mi k obsahu prostě nesedí.

Hlava: italský bergamot, madagaskarský pepř, červený pepř, jalovec
Srdce: levandule, muškátový oříšek, kardamom, včelí vosk
Základ: benzoin, tabák, georgywood

 

Zanechat Odpověď

Kategorie

