Posláno autorem: Vesper | 20.2.2014

Nové parfémové experimenty

Vůně pro mě představují důležitý zdroj inspirace a na čichové vjemy obecně jsem dost citlivá. Složení parfémů je sice pro mě stále španělskou vesnicí, a definovat, co vlastně cítím, nadlidským úsilím, ale jistých pokroků jsem přeci jen dosáhla. Některé lidi dovedu vycítit na čtvrt kilometru, jiné zase nemohu ani cítit. :) Tady je tedy dalších pár poznámek z mých parfémových průzkumů posledních měsíců.

Lolita Lempicka: L´Eau de Minuit Noir Couture

L´Eau de Minuit Noir Couture

To nejzajímavější na vůni „Temné půlnoci“ je flakónek ve tvaru černého jablka s listy kolem uzávěru. Vůně je silně lékořicová a hutná, pokud to měla být půlnoc, tak dusná půlnoc po parném letním dnu, kdy je vzduch těžký a mísí se v něm nasládlá vůně odkvétajících květů. Čekala jsem něco propracovanějšího.

Hlava: lékořice
Srdce: kosatec, jasmín, myrha
Základ: benzoin, vanilka

—-

Rochas: Rochas Femme

Rochas FemmeTvar flakónku je prý inspirován ženským tělem, konkrétně tělem herečky Mae West. Vůně sama vás přenese do poloviny minulého století, kdy ženy byly dámami, používaly se špičky na cigarety, nosily se dlouhé rukavičky a šaty a parfémy vysokého stylu. Rochas Femme si představuji na Adině Mandlové nebo Grace Kelly. Není to vůně, kterou ucítíte na půl kilometru, ale nablízko je silná, jak v ovocném úvodu, tak v dlouhotrvajícím základu, kterému dominuje větvičník. Toho je tam ale na mě trochu příliš… jakkoli se mi vůně líbí, po chvíli mě z ní začíná bolet hlava.

Hlava: broskev, švestka, kmín, růžové dřevo
Srdce: jasmín, růže, kosatec, hřebíček
Základ: vanilka, větvičník, pačuli, benzoin

 —-

Bvlgari: Eau Parfumée au Thé Vert

Eau Parfumée au Thé VertTradičně elegantní flakón skrývá jemnou a opravdu lehce zelenou vůni. Prý unisex, ale na chlapovi si ji těžko dovedu přestavit. Lehká, příjemná, ale za tu cenu hodně málo muziky.

Hlava: cejlonský kardamon, italský bergamot,  jamajský pepř, španělský pomerančový květ
Srdce: bulharská růže, egyptský jasmín
Základ: zakouřené dřevo, zelený čaj

—-

Bvlgari: Eau Parfumée au Thé Rouge

Eau Parfumée au Thé RougePomeranče, fíky a pepř? Ano. Unisex? Ano. Bohužel začátek je octový, a já ocet nesnáším, takže v mém případě je jedna zkouška až dost. Ostrá kyselost se naštěstí rychle vytratí a v čajové fázi začne být vůně jemně pánská. V závěrečné – a nejkrásnější – fázi pak jemně mužná. Pižmo v závěru mi připomíná šéfa, který tedy rozhodně není jemný typ, ale obvykle bývá naložen ve Versace Pour Homme. Nebýt toho hrozného začátku, líbila by se mi (ovšem ne na mně).

Hlava: červený pepř, pomeranč, bergamot
Srdce: červený čaj, fík
Základ: vlašský ořech, pižmo

—-

Guess: Seductive I’m Yours

IN-HOUSE RETOUCHINGFlakón přesně odpovídá obsahu. Pivoňka? Magnólie? Lilie? Pche!

Hlava: pivoňka, maracuja
Srdce: magnolie, květy tiaré, orchidej, lilie
Základ: pižmo, vanilka, dřevité tóny, pačuli, vetiver

—-

Avon: Infinite Moment for Her

Infinite Moment for HerFlakónek bez nápadu, reklama jakbysmet (blondýnka, která vypadá, jakoby minulou noc propařila a šampón s přeleželou přehazovačkou). Složení vypadá docela sympaticky (co je koktejl kir royale???), vůni ale nejlépe vystihuje slovo líbivá, nebo spíš podbízivá. Univerzální polívačka, kterou neurazíte, ale taky určitě neoslníte. „Orientálně-květinová“? Jděte!

Hlava: koktejl kir royale, listy maliníku, fialka
Srdce: orchidej, jasmín, dřevo hinoky
Základ: pačuli, tonkové semínko, vanilka

—-

Thierry Mugler: Angel Garden of Stars – Rose

Angel Garden of Stars – RoseFlakón ve mně budí hrůzu i ta nejrůžovější podezření, obsah ale překvapil. Vůně je suchá a ostrá, citrusy i květiny tam rozhodně jsou, ale sušené, v závěru se přidá orientální sladkost. Složení neuvádí koření, ale vsadila bych se, že tam nějaké je. Angel Garden totiž voní přesně jako sáčky se sušenými květy a bylinkami, které se dávají pod polštář nebo do skříně s oblečením. Vyvolává představu domova nebo procházky v úzkých uličkách s kamennou dlažbou v malém městě někde hodně na jihu.

Hlava: citrusový koktejl
Srdce: růže, květinové tóny
Základ: pačuli, orientální tóny

—-

Thierry Mugler: Angel

AngelDalší děsný flakón – ale od Thierryho se mi nelíbí asi žádný, vadí mi ty ostré hrany –, který navíc k obsahu vůbec nesedí: vůně je sladká, sladká, sladká, a nic víc. Med nesnáším, čokoládu taky, a tady je navíc doplňuje ulepenou upatlanost přezrálého ovoce.

Hlava: bergamot, mandarinka
Srdce: plod mučenky, broskev, meruňka
Základ: pačuli, vanilka, čokoláda, karamel

—-

Coty: Chanson d’Eau

Chanson d'EauZnačka mi neřekla nic a barva flakónu připomněla Ô de Lancôme. Začátek štípne v nose i v hlavě, naštěstí jej ale rychle vystřídá květinová fáze. Vůně je svěží, vlhká, připomíná letní louku po krátkém dešti. Ničím zvláštní a nic co bych musela mít doma.

Hlava: grapefruit, mandarinka, levandule, bazalka
Srdce: pomerančový květ, jasmín, mango, kardamom
Základ: santal, tonka

—-

Guerlain: Oriental Brûlant

Oriental BrûlantS Guerlainem je to jako s kultovními filmy. Člověku jejich pověst jaksi brzdí kritické kanály. Vyzkoušela jsem zatím Champs-Elysées, Mitsouko a Shalimar, a jen posledně jmenovaná vůně na mě neudělala dojem. I Oriental Brûlant se mi líbí – její minimalistický flakón, hořká sladkost i podmanivá ostrost, která se dlouze a elegantně rozvíjí. Silná, výrazná, osobitá vůně. Nevím, co je styrax, ale vanilku a tonku cítím. Nejlépe bude slušet skutečné dámě, úspěšné, vyrovnané a šarmantní.

Složení: vanilka, tonka, styrax, bílá mandle

—-

Zanechat Odpověď

Kategorie

