Posláno autorem: Vesper | 25.12.2012

Šťastné a voňavé

Už jsem dlouho nenapsala nic o svých parfémových objevech a vzorečky se mi přitom doma hromadí. Tady je výběr těch nejzajímavějších objevů z poslední doby. Příjemný počich. :)

Christian Dior: Dolce Vita

christian-dior-dolce-vita-eau-de-toilette-natural-spray-for-women-50ml-

Dolce Vita jsem chtěla vyzkoušet už kvůli krásnému broušenému flakónku se zlatým hrdlem a „zátkou“. První závan je květinový, ale rozhodně nijak protivně dolce, po chvíli se vůně elegantně přesune k orientálním tónům. Žádný frontální útok na čichové receptory se ale nekoná, Dolce Vita je vkusná a decentní. Spíš jako vzpomínka na Orient než přímé setkání. Meruňku jsem nepostřehla, skořici jen náznakem a lilie je tak akorát. Vytříbená, kultivovaná vůně, umím si ji představit k večerním šatům a nějaké větší společenské příležitosti, kde nositelka ani nemusí být hlavní hvězdou, aby zaujala.

Hlava: lilie, růže, magnolie
Srdce: meruňka, broskev, skořice
Základ: santalové dřevo, vanilka, heliotrop

—-

miss-dior-edt-30mlChristian Dior: Miss Dior EDT

Stačí pár vteřin a najednou se ocitneme v lese. Cítím jehličí, pryskyřici a dřevo a skoro i mech pod nohama. Do tak jemného flakónku bych něco takového neřekla. Jasmín i růže ve složení mi úplně unikly, celou dobu je dominantní pryskyřice s nepatrným náznakem hořkosti ve spodním tónu. Po cukru ani stopa, tohle je les v plném rozpuku, když po krátké přeháňce vysvitlo sluníčko. Nevím, jestli by na mě Miss Dior seděla, ani jestli je esencí vytříbené ženskosti, jak ji charakterizoval Christian Dior, ale je to krásná vůně, pohodová, vyrovnaná a uklidňující.

Hlava: šalvěj, gardénie, galbanum
Srdce: růže, neroli, jasmín
Základ: větvičník, pačuli, labdanum

—-

865Guerlain: Mitsouko

Parfémy Guerlain se vyznačují překrásnými flakóny Mitsouko není výjimkou. Název prý znamená v japonštině „záhada“ a i flakónek a reklama zavánějí Orientem. Vůně pochází z roku 1919, jde tedy o skutečnou klasiku.

Zatímco opěvovaný Shalimar mě nijak neoslovil, Mitsouko překvapila. Nosit bych ji nechtěla, ale je to asi první chypré vůně, kterou na sobě snesu. Snad proto, že je jemnější než klasické „suché“ parfémy typu Diva a spol. Cítím sušené květiny a v závěru dřevo, ovoce žádné. S aplikací ale opatrně, při větší dávce by z toho mohl být slušný bolehlav.

Hlava: bergamot
Srdce: broskev, jasmín, májová růže
Základ: koření, větvičník, vetiver, dřeva

—-

paris 2Yves Saint Laurent: Paris

Dívám se z okna na Paříž – sice jen skrze plakát na stěně, ale stejně je to krása – a rozhodla jsem se vyzkoušet Paris Yves Saint Laurent.

Proč mám utkvělou představu, že květinová vůně musí být nutně sladká? Paris je plná květin, ale po sladkosti není ani památky. Trochu mě mátl baculatý flakónek, ale po vyzkoušení jsem pochopila, že designér měl šťastnou ruku. Paris je středně těžká, poměrně výrazná a elegantní vůně, na začátku jsou opravdu slabounce cítit fialky, pak už ale má hlavní slovo růže. Až ke konci cítím nepatrný náznak sladkosti (vanilka?), ale růže má navrch až do konce. Řečeno dvěma slovy: růže a Paříž. Třemi: Paris, je t’aime.

Hlava: fialka, bergamot, pomerančový květ
Srdce: růže stolistá, kosatec
Základ: santal, ambra, vanilka

—-

rumeurLanvin: Rumeur

Zůstaňme u šepotu. Příjemné překvapení. Rumeur znamená ve francouzštině „hukot“ a flakónek připomíná granát, obávala jsem se tedy sladké bomby. A ono ne. Složení je napěchované květinami a Rumeur není žádná svěží vodička, naopak. Jakoby se člověk ponořil do vany plné květin – na povrchu leží květy magnólií, utržené přesně v okamžiku plného rozvinutí, pod nimi je jasmín a na dně leží plátky bílých růží. Jasmínový nápor není tak silný a výrazný jako třeba u Jasmin Noir, naopak jsem chvíli měla dojem, že vedle něj cítím šeřík. Rumeur je silná, ale nedusivá vůně – na místo nálože cukru dává maximální prostor květům.

Hlava: magnólie, aldehydy, ovocné tóny
Srdce: bílá růže, jasmín, pustoryl (+ někde uvedeno: konvalinka, švestka, pomerančové květy)
Základ: pačuli, pižmo, ambrox (jantar)

BvlgaryvoiledejasminBvlgari: Voile de Jasmin

Už z prvního závanu a na první pohled je zřejmé, že jde o blízkého příbuzného Bvlgari Pour Femme a vzdálenějšího příbuzného Jasmin Noir. Jak elegantní flakónek napovídá, Voile de Jasmin je bílá vůně čistoty. Oproti Pour Femme ale méně suchá a celkově jemnější a mnohem lehčí než Jasmin Noir. Nic než květy jasmínu.

Hlava: zelená míza
Srdce: čínský jasmín
Základ: pižmo, konvalinka

—-

6377544Bvlgari: Rose Essentielle

U Rose Essentielle jsem se obávala černého rybízu, který nesnáším, a moc se těšila na Bvlgariho pojetí růžové vůně. Ovocné složky jsem ale vůbec nezaznamenala. Vůně je opravdu solidně růžová a zlatá, barevnost flakónku myslím plně odpovídá. Do žádných dálek se nerozvíjí, drží se hezky při těle a hned tak se vás nepustí. Okolí ji sice zaznamená, ale nikoho s ní neudusíte ani na malém prostoru. Časem se objeví známé suché tóny, pro Bvlgariho typické, ale drží se tentokrát spíše v pozadí. Příjemná vůně, která sice možná neoslní, ale je v ní člověku dobře.

Hlava: černý rybíz, fialkové lístky
Srdce: turecká růže, růže Prélude, jasmín, mimóza
Základ: pižmo, santalové dřevo, pačuli

—-

bba64e_0Christian Dior: Pure Poison

Má první zkušenost s otráveným jablíčkem z řady Diorových „Jedů“. Čekala jsem něco silného a hořkého, zkrátka jedovatého. A Pure Poison je silný, ale vůbec ne hořce ani kořeněně, je to teplá a přiléhavá vůně, jako když člověk usíná pod tlustou bílou duchnou. :)

Hlava: bergamot, mandarinka, pomeranč, jasmín
Srdce: gardénie, květy pomeranč
Základ: santalové dřevo, bílý jantar, cedr

—-

02_O_de_Lancome_gl_21apr11_PRLancôme: Ô de Lancôme

V první vteřině se mi vybavil sprej do krku. Pak se vůně trochu usadila, ale omračující svěžest zůstala – naštěstí ale tahle svěžest trochu zavání přírodou  a bylinkami a ne osvěžovači. Flakónek, tradičně broušený, protentokrát neklame, nic zelenějšího jsem snad nikdy necítila. Citrusy tam skutečně jsou, ale ještě nezralé, až z nich stahuje nejen hrdlo, ale i štípe v dutinách. Pro mě nenositelná, v tropickém létě možná snesitelná – ale na někom jiném.

Hlava: mandarinka, bergamot, citrón
Srdce: jasmín, rozmarýn, zimolez, koriandr
Základ: santalové dřevo, vetiver, dubový mech

—-

Responses

  1. Tomu vůbec nerozumím :) Buď mi to voní, nebo né :)

    • To jsem vlastně měla na mysli. Jen se neumím vyjadřovat stručně. :)


Zanechat Odpověď

Kategorie

