Posláno autorem: Vesper | 7.12.2012

S úsměvem od ucha k echu

Bylo, nebylo a už je to tu zas – advent. A s ním nastal čas i na pravidelný týdeník. Vychází každý týden.

Podejte doktoru prst a začne se vám hrabat v orgánech. Já podala ruku a od té doby si mě bílé pláště podávají z ruky do ruky. Všechny společenské časopisy donekonečna omílají, jak je zdravé občas si vyhodit z kopýtka, ale když jsem já jednoho dne dostala chuť na koktejl v kapačce, neskončila jsem v rauši, ani před objektivem bulvárního fotografa, ani v objetí atraktivního milionáře, ale v bludném kruhu zdravotnických zařízení. Nikdo zatím neví, co mi je, ale všechny zajímá jen jedno. Lékař v nemocnici: „Nemůžete být třeba těhotná?“ / Dr. Fous: „Ste těhotná, že jo?!“ (přes dvoje dveře a tři ulice, takže v naší čtvrti jsem už jasná) / TRN: „A ste si jako jistá, že nejste těhotná, jó?“ (2x před narvanou čekárnou) / RTG: „Takže určitě nejste těhotná? Můžete mi to dát písemně?“ / Spiro: „A náhodou těhotná že byste byla???“ Jen ECHO v tomto směru zklamalo. Ale vzhledem k tomu, že mě ještě čeká DLCO, pletysmograf a repete na plicním a EKG, preventivně si to nechám napsat na tričko.

O první neděli adventní se v kostele četlo evangelium o posledním soudu a pastýřský list, a aby nám to farář Karamazov a Ten, který býval salesiánem trochu vynahradili, každý si přichystal překvapení podle svého. Karamazov přibral do katechumenátu vězně ve výkonu trestu a jeho spolubratr zase připravil pro děti show s papírovou bránou, která se následně zvrhla v show pro dospělé, když se u oné brány zasekl zámek. Pointu jsem nepochytila, ale bylo to vtipné. Kdo by se s chutí nezasmál záseku bližního svého.

Tak to by bylo z prvního týdne asi všechno. Ale vlastně ne, ještě něco: máme nového souseda. A je to policajt.

pátek po 1. neděli adventní

——

V pátek měla Elischka promoci. V Karolinu to vypadalo jako při zasedání pedagogické rady v Bradavicích. Byla to velká rodinná akce a tudíž trochu nervy a nebyla by to naše rodina, kdyby nedošlo k několika zločinům proti dobrým mravům a lidskosti. Přijeli Dwayne a Dibley. A nebyli sami. Nejprve se vytasili nám neznámým (tudíž nezvaným) a mírně pomuchlaným strýcem a krátce po skončení vyčarovali z klobouku oslizlé individuum, kterého nám představili jako bratrance a dotyčný vzápětí věnoval zkoprnělé Elischce podezřelý balíček. „Sem to vlastně měl pro někoho jinýho, ale pak mi to ňák zbylo,“ ozvalo se zpod mastného skalpu. Pevně doufám, že vzdálený bratranec zůstane v následujících letech co nejvzdálenějším.

V sobotu pokryla okraj světa souvislá vrstva ledu a v neděli nezbylo než do kostela bruslit a v kostele zmrznout. Farář Karamazov nás ubezpečil, že má špatnou náladu, a namísto kázání oblažil přítomné osmnáctiminutovým psychologickým rozborem emoce radosti a výčtem zaručených prostředků, jak ji vyvolat. Na příliš úrodnou půdu ale jeho slova nedopadla, Vivaldiho nesnáším, zpívám jen v sebeobraně a kokain zmínit zapomněl. Ještě pár takových promluv a předhodím ho v příští povídce vlkodlakům.

3. neděle adventní

——

V úterý jsem byla s Náčelníkem Dunivým Hromem a několika kolegy v reprezentačních prostorách Pražského hradu. V rámci toho jsme se navíc stihli seznámit i se strážnicí, řadou různě tvarovaných spojovacích chodeb a záchody. Nejprve jsme absolvovali malé vojenské cvičení s ochrankou – jak je mým dobrým zvykem, aktivovala jsem svou zázračnou aurou všechny dostupné detektory – pak ale už šlo všechno hladce. Ve Společenském saloně byly broušené karafy s džusem a ledovým čajem, stříbrné podnosy se sušenkami a nejkrásnější lustry, jaké jsem kdy viděla – když ovšem nepočítám den, jsem je viděla poprvé. :) Právě lustry se mi líbily ze všeho nejvíc, v životě jsem neviděla tolik světel. „No nedivím se, že tolik lidí chce být prezidentem,“ podotkl Náčelník. Habsburský salon mě nijak neoslovil, ještě jsem neviděla vyobrazení Marie Terezie, které by ve mně nevyvolávalo obavy, že jí záhy cosi vypadne z přeplněného živůtku. Zato v Brožíkově salonu se nám moc líbil portrét Pařížanky a nelíbilo vyobrazení delegace Ladislava Pohrobka na francouzském dvoře, ke kterému Náčelník poznamenal, že hlavní postava vypadá jako Werich. Všude byly naaranžované květiny, na mramorových stolcích stály japonské a francouzské vázy, na zemi polehávaly perské koberce a fíkusy byly umně naaranžovány v keramických akváriích made in China. A desítky zrcadel, kilometry pozlacených štuků a stovky světel. V Rudolfově galerii, kterou jsme pak museli proběhnout, byly v plném proudu přípravy na vánoční besídku prezidenta se zaměstnanci a Španělský sál mi připomínal Versailles – možná proto, že jsem tam nikdy nebyla. Pohladila jsem po čumáku klepadlo se lví tváří a opírala se o stůl, za kterým Obama a ruský Medved(ěv) s oblibou alespoň jednou určitě seděli, protože mě od dlouhého stání bolela záda. Ze spojovacích chodeb si pamatuju, že byly hodně dlouhé, na stěnách visely malby fiktivních námořních bitev, některé dveře byly zapečetěné a kliky a zakončení zábradlí z dílny Bořka Šípka. Jak pravil král Cyperský blahé paměti, je tam vskutku hezky vymalováno… :)

V rámci další etapy maratonu po zdravotnických zařízeních jsem se už podruhé v jednom měsíci ocitla v nemocnici – tentokrát dobrovolně. Nejspíš vzhledem tomu, jak se má zdravotní karta utěšeně rozrůstá, jsem už musela podepsat i informovaný souhlas a vybrat si osoby blízké, které by za mě rozhodovaly v případě, že bych skončila jako chřest. Uvedla jsem Daniela Craiga a svou sestru Elischku pro případ, že by Dan zrovna nebyl na drátě.

čtvrtek po 3. neděli adventní

—-

repre

Responses

  1. Ou. Máte poměrně svižný Advent. Dávejte na sebe bacha.

    • Souhlasím s vR, v těhotenství by měla být žena na sebe opatrnější.

  2. Very funny. :/


Zanechat Odpověď

Kategorie

