Posláno autorem: Vesper | 8.10.2012

Malá podzimní

A je to. Podzim. Mé nejmilejší období. Mám hrozně ráda brodění v přílivu žlutého listí, teploty okolo sympatické dvacítky a flegmatické podvečerní slunce, které zapadá právě včas a příjemně pomalu. A také nové zkušenosti nabyté při tradičních rituálech. Letos jsem kupříkladu zjistila, že sbírat kaštany za silného větru je dost pitomý nápad. P. S.: totéž platí pro ořechy.

Podzim konečně vtrhl na okraj světa a já se vyklubala ze skořápky neurotické nostalgie. Pokaždé si v této roční době představuju, že chovám na zahradě slona, což pasuji na legitimní důvod mrňatům navzdory nasbíraného pytle kaštanů. Mimoto – kaštan v kapse nosí štěstí, více kaštanů znamená více štěstí a já mám veľmi veľa  kabátov. Jezero zarostlo na hladině žabincem a na březích chmelem. A porouchalo se mi topení. Všechno jak má být.

Pomalu se blíží konec platnosti mého řidičáku, což inspirovalo ty, kteří mají pomáhat a chránit k nákupu šampaňského, a mě k úvahám, zda nenastal čas pořídit si konečně vysněné oprávnění na skupinu C+E. Lidově řečeno tirák s přívěsem. Ne snad že bych se tím chtěla živit, takový sociopat nejsem, ale od dětství toužím zkusit si zařídit takový kolos. Nebožtík Freud by ze mě měl radost.

Když už jsme u dětských snů, nedávno jsem zavzpomínala, čím jsem si přála být jako malá. Poté, co jsem překonala období, kdy jsem toužila stát se prérijním trapperem, nějakou dobu mě držela vidina policejní kariéry (za motorkami se otáčím dodnes), ze které jsem přešaltovala na záměr stát se nájemní vražedkyní. Vždycky jsem zkrátka inklinovala k samostatné a kreativní práci. :)

Tak jsem se zase jednou vypravila do superu. A nebesa se otevřela, mohutně zahřmělo, nastalo zemětřesení a sleva na DVD plus mínus R. Balíček deseti stál na chvíli jenom bůra, což byla nabídka, kterou jsem nemohla odmítnout. Problém nastal u pokladny, kdy mi postarší paní, co do vzhledu a projevu pokrevní brontosaurova teta, odmítla uvěřit, že by tak nízká cena odpovídala tolika vzácným diskům (prý kdoví, co je na nich nahráno!). Hájila jsem se vším možným – střelné zbraně a proklatě nabitou kreditku nevyjímaje, – ale nebylo to k ničemu, protože pořád jsem byla jenom žena, která počítačům a internetům nemůže ani za mák rozumět. Než však mohlo dojít k násilnostem, zastala se mě svalová hmota ve frontě za mnou a s pohledem šelmy v sametovém oku mou výpověď potvrdila. Jakkoli okraj světa miluju, být geekem je tu těžké. A vlastně nejen tady.

Před nějakým časem se na mém pracovišti rozbila jedna z těch supermoderních laserových tiskáren, k jejichž obsluze je třeba zbrojní pas a trojmístné IQ. Nikoho pochopitelně nenapadlo zjednat nápravu, všichni jen chodili kolem anebo okolo a pár iniciativnějších si u ní zastepovalo. Protože bez tiskárny nedovedu existovat, nakonec mi nezbylo, než ji rozebrat na prvočinitele, lékařskou pinzetou vypreparovat malý, ale zlovolný útržek papíru, a celou stavebnici zase smontovat, aniž bych zemřela na zásah elektrickým proudem (na což se někteří mí kolegové nepochybně těšili). A schválně jsem si pak udělala čárku pokaždé, když někdo mou intervenci ocenil, nebo mi poděkoval. Ani jednou, přátelé! A tak jsem si vydupala vlastní tiskárnu.

Mám v životě několik problémů. Stále se mi nepodařilo vypátrat instantní teorii tvůrčího procesu, která by šla snadno a rychle uvést do praxe, mejkap, co by vydržel pár hodin bez údržby a sluchátka do mp3, která by se neporouchala dva dny po záruce. A tak jsem se poprvé vypravila do IT-prodejny na okraji světa. Potřebovala jsem navíc nějaké baterie a něco málo kabelů, zkrátka situace byla kritická. Po zkušenostech jsem už byla připravena na pohrdání, ponižování i pozdvihování obočí, rozhodně jsem ale nečekala paralýzu, která postihla osazenstvo ve chvíli, kdy jsem vstoupila. Dotyčný obchod se totiž pyšní tím, že se všichni jeho zaměstnanci chovají jako idioti. PCguard, naaranžovaný ve vstupních dveřích, pozbyl čelisti v okamžiku, kdy jsem kolem něj prošuměla k pultu a oznámila, co chci. Vyděšený prodavač odsprintoval do zákulisí, kde setrval pouhou čtvrthodinku. Pak mi se slovy „vy se očividně vyznáte“ vítězoslavně nabídl jeden archivální akumulátor a pár podomácku vyrobených jaderných reaktorů. Zadívala jsem se do všech jeho očí a pravila, že si zboží vyberu sama. A tak nakonec vše dobře dopadlo, já našla, co jsem potřebovala, a rozešli jsme se v dobrém. Jen ten hlídač má o hlavu míň – ale věřím, že jedna mu stačí až nad hlavu. A podobných historek mám z poslední doby více. Tu o anténním kabelu si ale raději nechám pro sebe. Chodí sem i děti.

A na závěr farní okénko. Páter Divočák se odstěhoval do Holomóce, což nevím, kde je, ale naštěstí daleko, a minulou neděli měl po dlouhé době mši Rainmaker. A přestože jsem kázání soustředěně neposlouchala, podařilo se mu mě naštvat. Začal o uťatých končetinách, což mu vydrželo dobrých deset minut, a pak se začal podrobně věnovat populárním tématům hříchu, pekla a armagedonu. I muži mají své dny. Tlak mi stoupl, až když se navezl do prezidenta, který se mi – na rozdíl od většiny exemplářů církevní hierarchie – docela líbí. Alfa-samci, to je moje. A abyste rozuměli – o politiku se nezajímám, nesleduji ji a ani se jí nesměji, a na dotaz po stranické orientaci odpovídám, že volím podle vzhledu kandidátů. (Což není pravda, ve skutečnosti volím podle barev. A tak teď mohu pro zábavu vytáčet ty, co mi chtějí kázat o nutnosti politického uvědomění tvrzením, že na Hradě chci prof. Franze, protože je hezky pomalovanej, a to lahodí mé umělecké duši. :) S Václavem Klausem mám ale drobnou zkušenost, a i přes jisté výhrady jej vnímám jako šarmantního a inteligentního člověka. A mimoto si myslím, že politika na kazatelnu nepatří. Tak.

A jsem zamilovaná. Což je nejhorší zpráva od doby, co v Polsku pršeli sledi.

Podzim

—-

Responses

  1. :))) Wow :) Sem se ještě asi vrátím, teď na mě toužebně řve postel.

    • Vítejte zpátky! :)

      • Děkuji :) Nějak se sem nemůžu trefit…když nejste v Top 100, neumím Vás najít, když tam jste, zas nemám čas…snad dneska večer, pokud se mi tu v žebři udržíte :)

        • Pak doporučuju přihlásit se k odběru :), nebo zadat do googlu „je ne sais qui“ (v českých stránkách jsem druhá).


Zanechat Odpověď

Kategorie

