Posláno autorem: Vesper | 12.3.2012

Registrace do světa vůní

Podlehla jsem vábení neznámého a nadšení kamarádky a zaregistrovala se na Arôme. Prostě mívám slabší chvilky a tady jsem zrovna měla slabší týden. Registrovaná jsem už pár měsíců a zatím jsem stihla jen zjistit, že pod pojmem „svěženka“ se skrývá osvěžovač atmosféry na WC, „chypré“ je cosi podivného, co mi strašně smrdí, a výraz „siláž“ nemá nic společného s obilím, ale s neschopností českého lidu psát správně francouzsky. A také, že existuje hodně dam, žen a dívek, které flakónky a jejich obsah povýšily z hobby na vášeň a z vášně na… co je nad vášní?

Laura Biagiotti: Roma

Autorka, říkejme jí třeba Laura B., našla prý recept na starém papyru. Také dělám marketing, tudíž dávám bod za nápad. Flakón vypadá jako zlomený antický sloup. Dávám bod designérovi. Parfém vznikl jako pocta Věčnému městu. I tomu rozumím.

O tom, jestli města voní, by se dalo polemizovat. Jak by měla vypadat pocta Římu, vím ale jistě: takhle ne.

Abyste rozuměli: Roma není špatná, je to typ vůně, kterému říkám „starobylá“. Květiny, ať už jsou v ní jakékoli, necítím vůbec; černý rybíz naštěstí taky ne, a pod její tíhou se skoro nedokážu narovnat. Verdikt: při dobré fyzičce nositelná, v uzavřené místnosti účinek rovnající se dobře uzrálému bolehlavu.

Hlava: růžový grapefruit, černý rybíz, máta, hyacint nebo bergamot, mandarinka, pomeranč, černý rybíz
Srdce: jasmín, růže, konvalinka, santal nebo namísto santalu lotos a karafiát
Základ: vanilka, ambra, pižmo, cibet nebo santalové dřevo, cedrové dřevo, vanilka, dubový mech, pižmo, pačuli, myrha

—-

Laura Biagiotti: Due Donna

Podruhé Laura Biagiotti, tentokrát je už snad složení jisté. Počátek je silný a sladký, ano, jako mandarinky, jenže trochu přezrálé. Co je „elemi“ netuším, doufám, že ne nějaký tělní sekret E.T.ho… Laura B. není žádný troškař, to jsem pochopila na předešlém vzorku, takže jsem od DD žádný „lehký svěží závan“ nečekala, ale stejně to byl čelní náraz. Jasmín udusila magnóliová přesilovka, peruánský balzám nevím, co je (a radši to vědět nechci) – a pak se vůně zničehonic vytratí bez rozloučení. Škoda, že nezůstalo u začátku. Byl příjemný a plný příslibů.

Hlava: mandarinka, pomerančový květ, elemi
Srdce: jasmín, magnólie, bulharská růže
Základ: peruánský balzám, ambra, cedr, pižmo

—-

Chloé: Love

Voňavé a vonící servery, weby, blogy a odbornice shodně deklarují, že vůně Chloé jsou mýdlové, slaměnkové, avivážové a děsné. Má sestra Elischka, která si libuje v (pro mne toxických) čokoládových vůních, to říká taky. Je tu ale problém – já totiž mám ony opovrhované „mýdlové“ vůně ráda, což mě ovšem v kastě odbornic pasuje do role retarda, jehož postižení vyžaduje soucit a trvalou péči a dokazuje, že jsem v minulém životě nebyla Kleopatra, ale Stepfordská panička. No co. V dětství jsem milovala L´Air du Temps a později jsem dlouho nosila Chloé Love…

Hlava: kosatec, pomerančové kvítky, hyacint
Srdce: heliotrop, lilie, růžový pepř
Základ: rýže, wisterie

—-

Gucci: Envy Me

Vážně je to Gucci? První závan je spíš jako z Avonu nebo Oriflame, když jejich tvůrci vstanou z postele do zdi. Ale pak přijde pivoňka, pivoňka a nic než pivoňka, vše je zapomenuto, odpuštěno a já jsem ztracená. Asi jsem jednodušší, ale občas mi ke štěstí samotná pivoňka stačí.

Hmm… prý vůně pro egocentrické ženy. To by taky sedělo.

Hlava: růžová pivoňka, vodní jasmín, růžový pepř nebo jenom liči
Srdce: lychée, granátové jablko, ananas, růžové pižmo, seringa, bílý čaj nebo jenom pivoňka
Základ: santalové dřevo, týkové dřevo, pižmo nebo dokonce růžové pižmo

—-

Emanuel Ungaro: Diva

Ungara znám už dlouho a o Divě jsem toho hodně četla a vkládala jsem do ní velká čekávání. Vlastní zážitek je ovšem rozporuplný. Diva je hořká a výrazná, ale nemám pocit, že by se na mně jakkoli rozvíjela, nebo že bych se já jejím vlivem rozvíjela jinam než pod sprchu. První pocit: dezinfekce. Druhý: babiččina zásuvka, kde přechovává prastaré čaje, sušené květy, fosilní kapesníčky a zbytečky voňavek. A u toho zůstalo. No, možná ji koupím babičce k svátku.

Hlava: tuberóza, mandarinka
Srdce:  turecké růže, narcis, ylang-ylang
Základ: florentinský kosatec, vanilka, santalové dřevo

—-

Bvlgari: Pour Femme

Jsou značky, které hodně můžu. Je to Nina Ricci, Yves Saint Laurent a Bvlgari. Nina Ricci je zřejmě genetická dispozice a Bvlgari v mém mozku vytváří vjem decentní elegance, jemné krásy a vnitřní vyrovnanosti. Celou zimu zarputile nosím Eau d´Été, ovšem jen proto, že jsem Pour Femme objevila až teď. Nechápu jedinou věc. Pakliže jsou jeho složky plody časného rána, jak můžeme být kompatibilní?!

Tak jako vzácný šperk, tvarovaný pomalu, aby jeho prvky harmonizovaly, Bvlgari dosahuje své úplnosti díky střídání početných vonných esencí. Otevírá se svěžími a křišťálovými tóny hlavy a rozvíjí se kolem květinového srdce, kde je dominantní aroma jasmínového čaje Sambak, trhaného v brzkých ranních hodinách, díky čemuž je ještě lahodnější. Poté se mísí s jemnou smyslnou vůní mimózy z Grasse. Růže Prélude, použitá v parfému poprvé, podtrhuje nadčasový charakter této vůně, zatímco fialka jí dodává živost, jemně se prolínající se základními tóny.

Hlava: květy pomeranče, bergamot, list africké fialky
Srdce: růže, mimóza z Grasse, čínský jasmín
Základ: kosatec, pižmo, santalové dřevo

—-

Calvin Klein: Obsession

Od kolegyně jsem před časem dostala ctí a darem Euphorii. Dnes vím, že to nebyl akt smíření za naše rozdílné názory, ale promyšlená pomsta. Jí i milému Calvinovi se napříště vyhýbám obloukem. A je to zřejmě dobře. Obsession je nepříjemná hořko-nijaká vůně s mýdlovými podtóny, spíš pánská než dámská. A flakón taky nestojí za nic.

Hlava: mandarinka, bergamot, vanilka, směs zelené nuance
Srdce: jasmín, květy pomeranče, santalové dřevo, vetiverový olej, koriandr, bazalka
Základ: jantar, mech, vonná tyčinka, pižmo

—-

Laura Biagiotti: Roma Uomo

Zajímavější než dámská verze, jemnější a pro mě mnohem příjemnější. Vážně je to pánská?

Hlava: růžový grapefruit, bazalka, mandarinka
Srdce: dubový mech, pelargónie
Základ: cedrové dřevo, santalové dřevo, vanilka, mech

—-

Dunhill: Pursiut

Orientální vůně ani muži mi nikdy moc neříkali, ale nikdy neříkej nikdy. V tekutém stavu docela ujdou. Dunhill Pursuitt není nesnesitelně orientální, ale docela příjemně orientální, spíš je to jen závan Orientu. A dál bych to neřešila.

Dunhill Pursuit se vydala pro inspiraci až do divoké Afriky. Tak to jo.

Hlava: japonský citron yuzu, bergamot, mandarinka
Srdce: ambrette, shinus molle (prý pepřové kuličky, ale kdo ví), kardamom (wtf?), levandule, skořice
Základ: bílé cedrové dřevo, vetiver, santalové dřevo, pačuli, vanilka

—-

Zanechat Odpověď

Kategorie

