Posláno autorem: Vesper | 19.8.2011

Horečka stoupá (nejen) v El Pao

Tak myslím, že konečně začalo léto. V předchozích týdnech opět došlo na svetry v noci a bundy ve dne – deštníky neodkládáme vůbec – ale minulý víkend se prudce oteplilo. Tedy alespoň v Praze bylo pořádně dusno. Snad vás u srdce zahřeje i následující článek, plný teplých lidských slov.

Na bradě a pod horním rtem měly jeho tváře neobvyklý, namodralý nádech – přesně ten tón barvy, který mívají muži s tmavými, hustými vousy. Snad se ten Komanč dokonce neholil?

Tak jsem se zase jednou vypravila do místního kostela. Ve všední dny letních měsíců by se ovečky daly spočítat na prstech jedné ruky, a tak jsem to riskla a sedla si do zadní lavice. Ty jsou sice v kostele na okraji světa důmyslně konstruovány tak, aby v nich nešlo pohodlně ani sedět ani klečet*, ale byla jsem utahaná a také jsem toužila splynout s davem, resp. s ostatními (pěti) farníky, kteří rovněž seděli. (Co nejdál jeden od druhého i od kněžiště, pochopitelně.)

Hned v úvodu mě zaskočil varhanní doprovod. Tedy, zaskočil mě nejen samotný fakt, že byl, ale i to, jaký byl. Osoba, nacházející se mezi židličkou a klávesami, hrála sice notoricky známý kancionálový evergreen, avšak takovým způsobem, že funebrácké blues se náhle začalo jevit jako hustý rokenrol. Pocházím z farnosti, kde se pod taktovkou varhaníka stávaly hitovky z modrého zpěvníku ryčným kvapíkem a graduálové melodie zrychlovaly srdeční tep a dechovou frekvenci. V tomto případě mi obojí stouplo hned v první minutě. A mělo být hůř. Jak se totiž ukázalo, ona umělecká duše, kterou múzy přivedly až k varhanám na okraji světa, je nepochybně graduovaným absolventem vysoké školy muezzinské. Po Kyrie jsem málem začala také výt  – jakkoli byl úplněk ještě daleko.

Bylo to vážně náročné a já si v duchu říkala, že takhle může hrát jen magor – no a pohled na něj, když sestoupil mezi prostý lid a šel k přijímání – mi dal za pravdu. Vysoký přibližně jako já, ale asi o 20 kg lehčí. Na sobě velice lesklé botky à la Hercule Poirot, nad nimi velice, ale velice těsné bílé džíny, ve kterých spočívaly nanejvýš dvě tuhy do mikrotužky – nohy tedy rozhodně ne. Hrudníček halila božská růžová košile s nabíráním a na hlavě víc brilantiny, než by zvláštní agent Cooper spotřeboval za celý pobyt v Twin Peaks… A tak jsem se seznámila s naším novým varhaníkem Šampónem. Odplata za časné hříchy nám věru na věčnosti nehrozí.

Medvědí tlapy jsou nejlepší, když se řádně proleží, když už s nimi, jak se říká, „hýbou červi“.

S létem jsou spojeny nejrůznější pochutiny, které plodí pole i zahrady. Jednoho dne večer jsem v rámci pravidelné loupeživé výpravy na švestky a maliny narazila na kýbl dobře naložených slimáků. I když vlastně – oni moc dobře naložení nebyli. Mimochodem, víte, že slimáci v nálevu změní barvu?

„Kdybyste mě pak laskavě navštívil v podobě nějakého ducha nebo zjevení, byl bych vám hrozně vděčen – až do vaší příští smrti, Mr. Shatterhande!“

Lešení z kostela zmizelo a ten vypadá jako dřív, což je další důkaz mé teorie, že šlo jen o letní brigádu osazenstva Hotelu duchů, kterou jsem veřejnosti představila v minulém Zápisku. Nyní je lešení na Hotelu a pracují na něm zaručeně praví a nefalšovaní dělníci. Milé děti, nevěřte tomu, co vám diktuje televize. Skutečná tolerance a poklidné soužití rozdílných světů existuje.

Jediným kompasem nám bylo slunce; ten žhnoucí, do žluta roztavený kotouč nám pomáhal určovat východní směr jízdy k zelené oáze Bloody Foxe.

Tak takhle – snažím se nebýt homofob. Svého času (než jsem uprchla na okraj světa) mi udělal ze života peklo úchylný čtyřprocentní soused, a nemohu říct, že mě to nepoznamenalo. Přesto věřím, že mezi jinak než heterosexuálně orientovanými jedinci se najdou i slušní a hodní lidé. A doufám, že mě o tom jednou někdo přesvědčí. Ale Prague Pride mi vadil a do budoucna vadí, protože jej považuji za mediální bublinu, exhibicionismus v praxi a zbytečnou trapnost. Howgh.

—-

* Murphyho zákon kostelních lavic

Použité citace jsou z prvního a druhého dílu Old Surehanda, nejlepší (knižní) mayovky, co znám.

Zanechat Odpověď

Kategorie

