Posláno autorem: Vesper | 23.7.2011

To jsou oni

= filmoví hrdinové, kteří mě v mém dosavadním životě nejvíc zaujali, zasáhli, ovlivnili nebo ohromili. Není to žádná hitparáda, proto je uvádím v pořadí podle abecedy a je jich (jen) devět.

Clarice Starling

„Jeho jméno, doktore!“ Clarice je agentka FBI, která s pomocí uvězněného kanibala Dr. Lectera přijde na stopu jiného psychopatického vraha. Ovšem ta pomoc není zadarmo. Mlčení jehňátek je skvělý film, natočený podle skvělé knihy a postava Clarice se mi líbila v obou. Zvlášť její schopnost vyrovnat se s vlastní minulostí, poradit si sama v těžkých situacích a být upřímná k sobě samé.

Daniele Dominici

„Někdy vzpomínky přicházejí na mysl bez důvodu. Ten, kterého hledáte, není zde…“ Hlavní postava filmu La prima notte di quiete. Uzavřený, vnitřně zlomený a hluboce zklamaný člověk, který dá životu a lásce ještě jednu šanci.

Dr. Gregory House

„Nejsem smutnej, jen složitej. Holky to žerou.“ Misantropický neurvalec, zraněný závislák, zahořklý génius… doktora House lze těžko popsat, toho musíte prostě znát. Přestože tvrdím, že moje alter-ego je dr. Lisa Cuddy, je to House, který mi pomohl k určitému nadhledu, který je při práci ve zdravotnictví předpokladem přežití. A mimoto se obávám, že se mu v jistých situacích podobám víc, než bych si přála.

Chris

„Jestli jde jen o tohle, tak pojedu já.“ Vždycky jsem tíhla k alfa-samcům. A Chris nejenže byl první ze Sedmi statečných, ale také trochu exot, a to se mi líbilo.

Laetitia, Manu a Roland

„Kdybyste byl pilot, neměl byste někdy chuť proletět letadlem Vítězný oblouk?“ Hrdinové filmu Dobrodruzi, obyčejní lidé, které spojují nejen velké sny a odvaha je uskutečňovat, ale i opravdové přátelství.

Old Shatterhand 

„Jsme přátelé! Přátelé!“ Někdo se možná ušklíbne nebo protočí oči, ale nemohu ho opominout, protože to je první muž, který se mi v životě líbil (bylo mi cca 8 let). A na to se nezapomíná.

Roger Sartet

„Víte, proč jsem začal střílet? Nikdo mě nebral vážně, ani když jsem měl v ruce zbraň. Asi nejsem grázlovský typ.“ Sartet je lupič a chladnokrevný zabiják, který způsobí nemalé potíže Sicilskému klanu. Vlastně na něm není nic obdivuhodného, ale Alain Delon se mi v této roli líbí asi nejvíc a výše uvedený výrok má také něco do sebe.

V

„Remember, remember, the fifth of November.“ Muž v masce a hlavní protagonista futuristické vize budoucnosti V jako vendetta, který osvobodí dívku Evey, zapálí doutnák revoluce a nakonec sám dojde klidu duše. Jsou tací, kteří potřebují mít v životě nějakého V.

Vesper Lynd

„Mám pocit, jako bych měla na prstech krev a nejde to smýt.“ Vesper, jediná žena, kterou kdy James Bond miloval. Žena, která ho milovala, a přesto – a proto – zradila. Že pro mne bylo setkání s ní zcela zásadní, je asi zbytečné říkat. Nick si přece člověk nevybírá namátkou.

Zanechat Odpověď

Kategorie

