Posláno autorem: Vesper | 18.5.2011

Tajný deník prince Drsoně

Milé děti! Tohle sice na první pohled vypadá jako pohádka, ale není to pohádka. Naopak, mohlo by vám to pohádky nadobro znechutit, a to by byla škoda. Proto se pro dnešek spokojte se třemi pokyny Ovčí babičky – nebo kdo je vlastně vymyslel – vyčůrat, pomodlit a spát. Věřte mi, je to pro vás lepší. Však ona se tu časem objeví i regulérní pohádka pro vás. Ale pro dnešek dobrou…

Den první: Můj ctěný, vážený a národem milovaný královský otec konečně vypadl. Údajně udělit lekci sousednímu králi. Osobně jsem odpůrcem ozbrojených konfliktů, ve kterých je nepřítel v přesile, a bojovou zbraní jsou ředkvičky. Můj otec má ovšem jiný názor. Je mu přáno. A já teď mám celé království (Co království? Celý okraj světa!) pro sebe. Král je za humny, ať žije král Drsoň První.

Den druhý: Jasoň mi začíná lézt na nervy. Myslí si, že když táta není doma, může popustit uzdu všem svým perverzním zlozvykům. Při snídani zíral na svůj obraz ve lžíci, vytrhával si obočí, a když jsem mu řekl, ať toho sakra nechá, jestli nechce sakra dostat po papule, tvrdil mi, že ta lžíce tu není. Je to vůl.

Den třetí: Delegace zemědělských odborů. Blbý krtci. Přišli mě požádat o pojištění pro práci v kůlně a na podzimku, protože se v království prej rozmnožily štěnice a oni mají bůhvíproč pocit, že při práci mají svobodu slova nebo co. Nesnáším devotnost poddaných. Jasoň si vytrhává obočí.

Den čtvrtý: Otcův sakradům je očividně prolezlý krysami. A Jasoň si stále vytrhává obočí.

Den pátý: Co asi bude Jasoň dělat, až skončí s obočím? Raději nemyslet.

Den šestý: Návštěva divadla. Povinná, velkolepá, otravná. Hrála se jakási skotská hra, jejíž název nesmíme vyslovit a herci preventivně nevyslovovali ani jméno hlavní postavy, čímž už dost zamotaný děj definitivně pohřbili. Nepochopil jsem nic. Po návratu do paláce jsem vyholil spícímu Jasoňovi obočí.

Den sedmý: Jasoň vypadá bez obočí jako debil. Navrhl jsem mu, ať zkusí pochytat pár sakrakrys a z jejich chlupů si udělá náhradu. Aspoň by pro jednou k něčemu byl. Dnes audience. Nejdřív děd Vševěd a jeho sedmero trpaslíků. Mlel něco v tom smyslu, že je třeba zajistit pokračování královské dynastie pro případ, že se král už nevrátí. Vsadil bych se, že je teplouš.

Den osmý: Jasoň poslouchal za dveřmi, když jsem mluvil s Vševědem a usmyslel si, že zachování královského rodu je na něm. Řekl jsem mu, že s debilem bez obočí by se spustila leda slaboduchá, ale nepřestal sedlat koně. Měl jsem chuť dát mu po kebuli a z koně udělat salám, ale zvítězilo mé lepší já. Nechal jsem ho jít s falešným bratrským požehnáním a upřímnou nadějí, že se už nevrátí.

Den devátý: Uvažuji, jestli nemám příliš husté obočí.

Den desátý: Průser. Drak. Usadil se v Pirátské jeskyni a požaduje princeznu. Proč jsem sakra nechal Jasoně odjet?!

Den jedenáctý: Průser trvá a drak rovněž. Posílám esemesku tátovi. Nabídl jsem drakovi vypečenou krysu, ale očividně není uhnutej tímhle směrem.

Den dvanáctý: Nic tady nefunguje. Ani moje obočí není, co bývalo. Sakra.

Den třináctý: A navíc úplněk. Jdu se zavřít do sklepa a předstírat, že jsem krysa.

Den čtrnáctý: Doneslo se ke mně, že Jasoně zabili skřeti, když s nima smlouval o snubák pro tu svoji kost. Debil. Jen nevím, kdo mi teď poradí s obočím. Drak se usadil v paláci, ale myslím, že nemá nekalé úmysly. My krysy jsme přece vždycky byly přáteli draků.

Den osmnáctý: Jsem zádumčivý. Sakradrak mi spálil obočí.

Den patnáctý: Nic vám tak nepokazí den jako alergie na ementál.

Den šestnáctý: Do paláce dorazila kost s ostatky Jasoně. Nic lepšího jsem si nemohl přát. Ostatky předhodíme drakovi a kost mi spraví obočí. Hurá!

Den sedmnáctý: Kost má zlaté vlasy a drak se Jasoňem udusil. Nedivím se mu. Mezi kostmi byla lžíce. Všechno spěje ke šťastnému konci.

Den devatenáctý: Děd Vševěd si ví vždycky rady. Od toho je to děd. Naučil se pískat a krysy za ním jsou jak sloni na med. Juch! Mě i kost čeká krásná budoucnost. Moje obočí nikdy nebylo hezčí.

Den dvacátý: Svatba s koněm. Konečně! Jsem šťasten! Hlavním chodem je zlatovlasý salám!

Zanechat Odpověď

Kategorie

