Posláno autorem: Vesper | 3.1.2011

Bílý sex ve městě (a na okraji světa)

Kdo je názvem zmaten, ať neztrácí hlavu. Na následujících řádcích se vše vysvětlí.  Bude to povídání o několika mužích, touze po dokonalosti a problematice nakupování na okraji světa. Jak se brzy ukáže, napohled zavádějící název všechna tato témata velmi přesně shrnuje.

Sex ve městě (v originále Sex And The City) je kultovní seriál HBO a zároveň název sloupku, který v něm během šesti sérií a dvou nepříliš vydařených sequelech píše novinářka Carrie o svých přátelích, mužích a lidech kolem sebe. Což bude jedno z témat tohoto povídání. Bílý sex (v originále biely sex) je terminus technicus slovenského autora M. E. Matkina, který si zde vypůjčím jako obecný výraz pro kompenzaci frustrace činností zcela odlišnou.

Stejně jako většina ostatních žen mívám sklony kompenzovat své frustrace nakupováním. Občas bohužel v důsledku příliš horlivého kompenzačního úsilí upadá do frustrace i můj bankovní účet. Na okraji světa je tento způsob obnovování duševní rovnováhy poněkud znesnadněn tím, že obchody v okruhu několika kilometrů lze spočítat na prstech jedné ruky.

Nejblíž to mám do megaprodejny se vším, co potřebuje, může potřebovat anebo vůbec nepotřebuje váš dům a zahrada. Pro praktikování bílého sexu to není nejlepší volba. Po pěti sekačkách, metráku zeminy a třistadvaceti květináčích jsem se mu začala vyhýbat. Dále tu je podezřelý konzum s fasádou zřícené stodoly a otvírací dobou neslučitelnou s mými pracovními úvazky a spánkovým režimem, což ho vyřazuje ze seznamu možných terapeutických středisek.

Místní mekkou vyznavačů bílého sexu je supermarket – jediný široko daleko. Od mého domu vzdálený čtyři kilometry, což je za špatného počasí nebo s těžším zavazadlem dost daleko. Samozřejmě lze popojet autobusem, ale podle mé zkušenosti v okamžiku, kdy dojde ke kombinaci obou výše uvedených faktorů, se vám spíš podaří stopnout karavanu dromedárů než některý z exemplářů městské hromadné dopravy. Na druhou stranu, mně osobně tyhle pěší výpravy nevadí a často je chodím dobrovolně, ignorujíc autobusy i dromedáry. Člověk se přizpůsobí.

Ale zpět k tématu. Onen market je zajímavou kombinací superu (nekonečné smyčky predrbaných písniček a slevového brainwashingu) a vesnického smíšeného zboží (pokladní a zákazníci se vesměs znají a člověk tedy musí v zájmu uchování dobré pověsti zvažovat, co a v jakém množství kupuje). Kromě potravin zde s dobrým orientačním smyslem  a trochou štěstí naleznete i drogistické lahůdky a také to, co soukromě nazývám vetešnickým koutkem. Vzhledem k obskurnosti zboží v této části se domnívám, že jde o věci, které během nakupování zákazníci poztráceli nebo dokonce cíleně v prostorách obchodu zahodili a – podobně jako je tomu v přírodě – se tyto předměty posléze staly součástí sortimentu. Nevím, jak jinak vysvětlit kartáče na boty, svícínky, stolní kalendáře pro dobré hospodyňky, badmintonové rakety, baterie, košíky a gumové dinosaury, to vše navršené uprostřed oddělení nápojů.

Přiznám se, že nakupování potravin bytostně nesnáším, takže mnohdy dojde dříve na sběr lesních plodů než návštěvu obchodního domu. Na bílý sex v mém případě dochází v drogerii. Mé umělecké vlohy se začaly projevovat už v útlém dětství a dodnes jsem v záchvatech kreativity schopná napatlat na sebe kdeco. Touha po výtvarném vyjádření je u mě tak silná, že jsem se vyrovnala i se skutečností, že za pár desítek let budu nejspíš vypadat stejně jako jedna má známá, která připomíná figurínu v módním obchodě – poté, co ji staří Egypťané nabalzamovali a archeologové posléze vykopali… Každopádně, za jedno z největších uspokojení považuji plody rozjímání v sektoru kosmetiky a výsledek adorace vitríny s parfémy. Na tomto místě jsem si také v jisté jasnozřivé chvilce uvědomila svou příslušnost do společenství lidí, kterým bílý sex pomáhá vyrovnávat se s nedostatky a zklamáními každodenního života. Není nad to, umět si tunelování vlastní kapsy patřičně odůvodnit.

Pochopitelně existují frustrace, které se na okraji světa adekvátně vykompenzovat nedají. Pak je načase vyrazit do města a přejít v bílém sexu na vyšší level. V mém případě jde o návštěvu obchodu s elektronikou.

Co bytostně nesnáším je shovívavý přístup prodavačů, který se aktivuje na nejvyšší stupeň ve chvíli, kdy v technicky zaměřeném obchodě nakupuje mladá žena. Když jsem před časem dostala novou televizi a šla si k ní koupit scart odpovídající délky, musela jsem dotyčného obsluhujícího nejdřív místopřísežně ujistit, že vím, co kupuju („ano, chci ten nejdelší“), proč to kupuju („ano, vím, že to není šňůra od sprchy“) a že jej dokonce dokážu i zapojit (waw!). Kdybych byla blond, tak by mi ho bez doprovodu rodičů asi neprodali.

Paradoxně ale přesvědčování prodavačů o  příslušnosti do skupiny zástupců lidské rasy s IQ > 70 může mít i své kladné stránky. Člověk tím občas mimoděk upoutá pozornost jiných zákazníků a takto jsem se několikrát seznámila s docela pozoruhodnými lidmi. V poslední době hned s několika.

Ten první byl mladý a hezký a ještě než mi dal vizitku, zasvětil mě do svých plánů na ovládnutí modré planety a organizmů na ní žijících pomocí odvážných experimentů na poli výpočetní techniky. Sdělila jsem mu, že účast na konspirační schůzce zvážím, ale možná s sebou radši vezmu i agenta Muldera. Mám ráda lidi, kteří mají sny a nebojí se je uskutečňovat, ale u všeho být nemusím.

Druhý exemplář, který mi utkvěl v paměti, byl strážce zákona, jehož balící technika byla založena na statistice počtu soubojů na život a na smrt, ze kterých vyšel jako vítěz, podrobné analýze traumatu z dětství, kdy poprvé viděl oběť, a to ve skupenství kapalném, a posléze klinickém rozboru vlivu onoho zážitku na jeho zažívací ústrojí a volbu povolání. Důstojníci mi vždycky imponovali a od doby, co jsem chodila se záchranářem, mě jen tak nějaká historka z terénu nerozhodí – ale popravdě také neoslní. Ale aspoň nového roku s vstupuji s inspirativní partičkou nových známých. A jsem optimistka. Stejně jako v seriálu, Pan Božský se nakonec objeví. I když v mém případě to možná bude RoboCop.

—–

pics

Zanechat Odpověď

Kategorie

