Posláno autorem: Vesper | 25.11.2010

Návštěva ve světě vůní

Předem chci upozornit: toto nebude typ článku „vyzkoušela jsem vůni XY od Z a evokuje mi horký slunečný den v lůně Antarktidy, zřejmě díky skvělé kombinaci ylang-ylangu a ambry“. Jednak mi vůně evokují spíše určité události nebo období života než fantasmagorie, jednak netuším, jak se liší ylang-ylang od ča-či a o ambře vím jen to, že je věčná.  Čichové vjemy rozlišuji do základních kategorií vůně/pach/smrad a parfémy mi buď voní nebo nevoní. Navíc jsem zastáncem konzervativního názoru, že vůni lze jen těžko popsat. O to větší výzva to ale je.

V poslední době jsem se setkala s následujícími exempláři z čeledi EDP:

Valentino: V Été

valentino-eteKrásný fialový flakónek, bohužel s obsahem asi nejsem kompatibilní. Z kabelky voněl krásně, na kůži jsem ho ale po několika vteřinách přestala cítit. Buď se vsáknul nebo prostě vypařil. Zůstal jen nepatrný náznak lehounce hořké vůně, ale i ten brzy zmizel. Přitom podle složení by to měl být hotový prales.

Hlava: bambus, lychee, fialka, jasmín
Základ: santalové dřevo, ambra, pižmo, pačuli
Srdce: muškát, pivoňka, růže, cedrové dřevo, gaiské dřevo

——-

Hugo Boss: Pure Purple

Lahvička mě příliš neoslovila, vůně zprvu také ne. Měla být „jiskřivá a vystihující ženskou energii“. Je fakt, že když jsem si vzorkem polila zápisník, skutečně jsem zajiskřila, ale pochybuji, že právě toto byl výrobcův podnikatelský záměr. Vůně je těžká, nasládlá, silně připomínající marcipán (první složka, kterou se mi podařilo identifikovat bez nápovědy!). Ostatní složky bohužel vedle této nemají šanci. Každopádně lze tuto vůni doporučit všem kdo se snaží zhubnout: na sladké se po její aplikaci nebudete moci ani podívat.

Hlava: bílý brambořík, nektarinka
Základ: marcipán, bílý semiš, ambra
Srdce: fialka vonná, kytice čerstvých květů

——-

Christian Dior: J’adore

Jemná a zároveň skutečně luxusní vůně. Všechny její složky jsou v dokonalé rovnováze a celkový dojem je velmi příjemný, nepřehlédnutelný a přitom nevtíravý. Své okolí touto vůní neudusíte, ale rozhodně ji každý zaznamená. Zpočátku hodně nenápadná, posléze se krásně rozvine. Není to vůně na běžné nošení nebo do práce, spíše na večer a na noc. Celkový dojem podtrhuje designově vytříbený flakónek. Tleskám.

Hlava: mandarinky, růže, africká orchidea
Základ: pižmo, amarantové dřevo, břečťan
Srdce: ostružiny, švestky, fialky

——-

Lanvin: Éclat d’Arpège

V současnosti velmi oblíbená vůně, i když přesně nechápu, proč. Na začátku je šeřík a to je velmi příjemné. Ten ale postupně ustoupí a vůně se z květinové změní na ovocnou. Úplně přeslazená není, ale na můj vkus je tam těch sacharidů a vitamínů moc. Škoda, ten šeříkový úvod byl opravdu krásný.

Hlava: lístky sicilského citrónu, šeřík
Základ: bílý cedr z Libanonu, sladké pižmo, vzácná ambra
Srdce: wistérie, lístky zeleného čaje, květy broskví, červená pivoňka, čínský osmanthus

——-

Guerlain: Shalimar

guerlain-shalimarMá první zkušenost s orientálním parfémem. Exotický flakónek a pro můj neznalý nos i překvapivý obsah. Vůně je silná, výrazná, připomíná mi vůni krámků na tržištích v Izraeli. Nic pro mě, upřímně řečeno se mi z ní trochu motá hlava. Seděla by mi spíš k orientální břišní tančnici nebo první dámě královského harému. Intenzivní zážitek z jiného světa.

Hlava: citron, bergamot
Základ: kosatec, kadidlo
Srdce: jasmín, květnová růže opopanax, fazole tonka, vanilka

——-

Giorgio Armani: Attitude

armani-attitudeNa závěr můj nejnovější objev ze světa pánských vůní. Attitude má zajímavý neprůhledný flakón připomínající zapalovač (nebo placatku). Po silném prvním dojmu se rozvine široká paleta jemných odstínů. Vůně si celou dobu působení udrží solidní dřevitý podklad s decentním hořkým podtónem (levanduli jsem naštěstí nezaznamenala). Evokuje mi napohled drsného muže s něžnýma očima. Velmi příjemná a vzrušující.

Hlava: sicilský citrón, káva
Základ: čínský cedr, pačuli, ambrové dřevo
Srdce: kardamon, levandule

Zanechat Odpověď

Kategorie

