Posláno autorem: Vesper | 24.8.2010

Domorodci musejí být šílení

… se musí nutně zdát každému přistěhovalci. Některé věci totiž v centru města nezažijete.

Jelikož jsme (ještě/už) součástí Prahy, máme také vlastní pobočku Městské knihovny. Jednoho letního dne jsem se tam vypravila s úmyslem provést složitější operaci než je obvyklé půjčení-vrácení. Konečně jsem měla dostat knihu, kterou jsem si už před časem rezervovala.

Knihovna má klasické uspořádání s dlouhým stolem, kde sedí několik zaměstnanců. Onen den tam vedle sebe seděli madam, slečna a mladík. Všichni se dívali do monitorů svých počítačů a vypadali, jako by se už mnoho hodin nepohnuli. V knihovně panovalo hrobové ticho.

Přistoupila jsem k madam, pozdravila a vysvětlila jí, že jsem si přišla pro rezervovanou knížku a že bych zároveň nějaké rovnou vrátila. „To musíte na rezervace,“ ukázala loktem na slečnu vedle sebe. Učinila jsem úkrok stranou a stanula před slečnou. „Dobrý den, přejete si?“ „Mám tu rezervaci.“ „Za rezervaci se platí 10 korun,“ oznámila mi. „Aha, můžu u vás…?“ „Ne, to musíte do pokladny.“ Mladík vedle ní bleskurychle vytasil cedulku s nápisem POKLADNA, postavil ji před sebe a dál zíral do počítače. Přesunula jsem se o další půlmetr, podrobně mu vysvětlila, co potřebuji a podala mu desetikorunu. „Počkejte si na potvrzení,“ zadržel mě, když jsem se už už sunula na stanoviště před slečnu. Podal mi papír, já ho ukázala slečně a ona mi podala knihu. „Ještě jsem chtěla vrátit tohle,“ sáhla jsem do tašky. Usmála se. „Vrací se u kolegyně…“

——————————–

Jsou dny, kdy po setmění nepotkáte venku živou duši (to když v televizi běží Ptáci v trní, Kobra 11 nebo jiný přírodopisný dokument). Za letních večerů ale za soumraku lidé posedávají před domy ve společnosti své domácí fauny, kterou mají přes den ustájenou na zahradách. Pod velký dřevěný kříž, který stojí před kostelem, i ke starému kříži „U Koníčka“ někdo chodí každý den v podvečer rozsvěcet svíčky.

Dva místní writers Cros a Kody si dali přes léto pauzu. Billboard s politikem, co prý zná cestu z krize, byl nahrazen plakátem s momentálně nejpopulárnějším usvědčeným vrahem. Čáp na komíně domu u zastávky je nejspíš opravdu umělý, protože se už týdny nepohnul. Moji sousedé si ze stesku po zesnulém psovi pořídili 6 ks kočky domácí. Pony Expres, jak se zdá, prodloužil lhůty mezi zastávkami z týdne na 10 dní.

Léto vrcholí…

 

 

 

Zanechat Odpověď

Kategorie

